فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کشف بیش از یازده تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان خبر داد.

کشف بیش از یازده تن مواد مخدر در خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  سردار شجاع فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  گفت: از ابتدای امسال ۶ نشست توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تشکیل شده است.

او افزود: استان خراسان جنوبی بیشترین مرز را با افغانستان دارد. با توجه به وسعت و کویری بودن استان مسئله مواد مخدر، حضور در مرز و مسئله برخورد با اشرار از مسائل مهم محسوب می‌شود.

سردار شجاع تصریح کرد: از ابتدای سال میزان کل کشفیات ایستگاه‌های بازرسی استان ۲۶ درصد افزایش داشته که ۹۷ درصد این کشفیات توسط فرماندهی انتظامی استان و مابقی توسط سایر دستگاه‌ها بوده است.

فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: در حوزه مواد مخدر ۶۵ باند منهدم و ۵ هزار و ۱۰۷ نفر دستگیر شده و هزار و ۱۸۴ دستگاه تا کنون توقیف شده شده است.

دهقانی رئیس کمیته درمان ستاد افزود: یکی از مشکلات مراکز درمانی در خصوص معتادان عدم پوشش بیمه‌ای است و فرد معتاد تحت پوشش هیچ کدام از خدمات بیمه‌های پایه‌ای قرار نمی‌گیرد.

سردار اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با اعتیاد به صورت سازماندهی شده رفتار شود.

او با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ایران از حربه مواد مخدر برای جوانان و نوجوانان ما استفاده می‌کنند افزود: اعتیاد تنها مربوط به ایران نیست بلکه مربوط به تمام جهان است.

سردار اصلانی تصریح کرد: بر اساس آخرین گزارش در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد ۳۰ درصدی مواد مخدر در جهان هستیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه تعداد معتادین در جهان بیش از ۲۸۵ میلیون نفر می باشد افزود: امروزه بیش از ۸۰۳ نوع مواد مخدر وجود دارد.

او بیان کرد: در بیست سال گذشته بیشترین اعتیاد مربوط به تریاک بوده اما امروزه نوع مواد تغییر کرده و بیشترین میزان مربوط به شیشه است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سخن امام که مواد مخدر جنگ خاموش است افزود: تمامی سازمان ها و نهادها با هم افزایی و برنامه‌ریزی در این رابطه می‌توانند موثر واقع شوند.

سردار اصلانی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۸۳۰ تن مواد مخدر کشف شده است که ۷۵ درصد آن مربوط به شرق کشور است.  اظهار کرد: در ۳ سال گذشته ۷۴ درصد کشفیات به طور اطلاعاتی بوده یعنی عناصر اصلی قاچاق دستگیر شده اند.

سردار اصلانی با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته در بحث شناسایی اموال قاچاقچیان ۶۰ درصد افزایش داشته ایم افزود: در بحث شهدای مواد مخدر ۷۹ درصد کاهش و درباره هلاکت قاچاقچیان شاهد ۱۸ درصد افزایش بوده ایم.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.