همزمان با ایام الله دهه فجر چند طرح با حضور استاندار در آوج به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در سفر استاندار به شهرستان آوج از یک مجتمع پذیرایی و اقامتی بهره برداری شد.

این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هکتار و زیربنای سه هزار مترمربع احداث شده است.

این مجتمع دارای ۳۲ اتاق و بیش از ۶۰ تخت اقامتی. رستوران. بوستان بازی و آب نما و فروشگاه بزرگ هایپر و مسجد است که با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است.

با افتتاح این مجتمع برای ۷۰ نفر شغل ایجاد شده است.

از این مجتمع در زمان اربعین حسینی به عنوان موکب استفاده خواهد شد.

در طرح توسعه این مجتمع ساخت سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۵۰۰ نفر و استخر، پارکینگ ماشین آلات، سرویس ماشین آلات، سالن ورزشی و سینما با ۳۰ میلیارد تومان و ۱۳۰ نفر اشتغال پیش بینی شده است.

در ادامه با حضور استاندار کلید ۱۶ واحد مسکونی بنیاد مسکن به افراد کم درآمد آوج واگذار شد.

این واحد‌ها در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع در ۸ بلوک و در دو طبقه با زیربنای هر واحد ۹۰ متر مربع ساخته شده و برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و. ۲۰ میلیون تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

همچنین طرح لاله ۲ در دو بلوک در یک طبقه با ۱۰۹۶ متر زیربنا هر واحد ۶۸ متر با آورده کمیته امداد ۳۰ میلیون تومان و ۲۰ میلیون وام روستایی در مساحت ۱۱۸۴ متر به مددجویان کمیته امداد آوج واگذار شد.

در ادامه سفر استاندار به شهرستان آوج؛ مرکز دیالیز شبکه بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.

این مرکز دارای ۴ تخت دیالیز و دستگاه‌های مدرن دیالیز است که برای آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده که ۱۰۰ میلیون تومان آن توسط یک خیر پرداخت شده است.

در شهرستان آوج ۱۲ بیمار دیالیزی اقامت دارند که ۵ نفر به صورت فصلی و ۵ نفر به صورت مستمر دیالیز می‌شوند که قبل از افتتاح این مرکز برای درمان به شهرستان بوئین زهرا مراجعه می‌کردند.

استاندار سپس به شهرک صنعتی آوج رفت و کلنگ ساخت کارخانه لبنیات را به زمین زد.

این واحد در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع با ۳ میلیارد تومان سرمایه بهش خصوصی در مدت شش ماه ساخته خواهد شد.

با احداث این کارخانه با ظرفیت ۶ تن در روز زمینه جمع آوری شیر مرغوب منطقه و اشتغال ۲۰ نفر در منطقه مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار