بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در آستارا و مناطق کوهستانی از صبح امروز در گیلان آغاز شد.

آغاز بارش‌ها در گیلان + فیلم و عکسبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در آستارا و برخی مناطق کوهستانی از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شده است.

او افزود: با کاهش تدریجی ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا، بارش برف در مناطق جلگه‌ای از امشب آغاز می‌شود و تا سه شنبه در همه مناطق گیلان برف خواهد بارید.

مدیرکل هواشناسی گیلان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در این مدت در مناطق جلگه‌ای گیلان ۲۰ تا ۷۰ سانتیمتر و در مناطق کوهستانی تا یک متر برف ببارد.

دادرس با بیان اینکه از دیگر پدیده‌های جوی در این مدت وزش شدید باد و کولاک، مه آلودگی هوا است، گفت: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه پدیده یخبندان در استان رخ خواهد داد.

او با اشاره به لغزندگی جاده ها، مه آلودگی هوا و کاهش دید از شهروندان و مسافران خواست: از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و رانندگان چرخ خودرو‌های خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان به صاحبان واحد‌های تولیدی و گلخانه داران توصیه کرد: برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، از سالم بودن سامانه گرمایشی مکان‌های تولید مطمئن شوند.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.