ملی پوشان فوتسال ایران آخرین تمرین خود را زیر نظر محمد ناظم الشریعه امروز در سالن مرکز ملی فوتبال برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتسال کشورمان امروز آخرین تمرین خود را در سالن فوتسال مرکز ملی فوتبال برگزار کرد. ملی پوشان بعد از تمرین به تعطیلات رفتند و پس آن برای حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های پلی آف لیگ برتر به تیم‌های باشگاهی خود باز می‌گردند. هدف از برگزاری این تمرینات، آماده سازی ملی پوشان برای حضور در جام ملت‌های آسیا بود. البته این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.


بیشتر بخوانید: قرارداد اسکوچیچ فردا امضا می‌شود


جام ملت‌های آسیا ابتدا قرار بود از ۷ تا ۱۸ اسفند ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت تاریخ این مسابقات را عوض کند.

هنوز مشخص نیست که مسئولان AFC چه زمانی را برای آغاز جام ملت‌های آسیا در نظر می گیرند. البته به احتمال بسیار زیاد مسابقات قهرمانی آسیا، نیمه اول فروردین ۹۹ برگزار خواهد شد. همچنین در پایان جام ملت‌های آسیا، ۵ تیم اول این رقابت‌ها جواز حضور در مسابقات جام جهانی را که قرار است شهریور ماه سال بعد در لیتوانی برگزار شود را کسب می‌کنند.

مسابقات جام ملت‌ها در قاره‌های دیگر در حال برگزاری است و تا الان چهره بیشتر تیم‌های صعود کرده به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی مشخص شده است.

قاره آفریقا

از قاره آفریقا ۳ تیم می‌توانند به جام جهانی صعود کنند. از این قاره تیم‌های ملی مراکش، مصر و آنگولا ۳ تیمی هستند که توانستند جواز حضور در مسابقات جام جهانی را کنند.

قاره آمریکای جنوبی

سهمیه قاره آمریکای جنوبی برای جام جهانی ۴ تیم است. تیم‌های ملی آرژانتین، برزیل، ونزوئلا و پاراگوئه ۴ تیمی هستند که به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آمریکای جنوبی راه پیدا کرده اند و موفق شدند حضور خود در جام جهانی لیتوانی را قطعی کنند.


بیشتر بخوانید: بازدید سرمربی تیم ملی ایران از مرکز ملی فوتبال


قاره اروپا

۶ تیم در قاره اروپا جواز حضور در جام جهانی را کسب می‌کنند. ۵ تیم حضورشان در جام جهانی قطعی شده و تنها یک سهمیه باقی مانده است. تیم‌های ملی اسپانیا، پرتغال، روسیه، قزاقستان و لیتوانی (میزبان مسابقات جام جهانی) حضورشان در جام جهانی را قطعی کرده اند.

قاره اقیانوسیه

در قاره اقیانوسیه فقط یک تیم شانس صعود به مسابقات جام جهانی را دارد. تیم ملی فوتسال جزایر سلیمان با شکست حریفان موفق شد به عنوان تنها نماینده این قاره به رقابت‌های جام جهانی صعود کند.

نهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتسال از ۲۲ شهریور تا ۱۳ مهر ماه ۹۹ به میزبانی کشور لیتوانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار