نماینده اسبق مجلس گفت: شفافیت مالی در انتخابات به این کمک می‌کند که عملکرد و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی معلوم شود.

شفافیت مالیبیژن نوباوه وطن فعال سیاسی اصولگرا و نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شفافیت مالی و تاثیر آن بر سلامت انتخابات گفت: شفافیت مالی امر بسیاری مهمی است که در تمام کشور‌های دنیا برای نامزد‌ها در همه انتخابات‎‌ها وجود دارد.  

او ادامه داد: شفافیت به این کمک می‌کند که عملکرد و عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی معلوم شود. متاسفانه در کشور ما قانون مشخصی وجود ندارد که بخواهد رعایت شود، به همین دلیل  تخلفات بسیاری را از این ناحیه شاهد هستیم.

نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد به جناح‌های خاص وابسته هستند، تصریح کرد: این افراد نه در تصمیم گیری و نه در قانون گذاری‌های خود صراحت لازم را ندارند.  

او ادامه داد: در کشور‌های خارجی هر فردی که تمایل دارد تا به یک نامزد انتخابات کمک مالی انجام دهد باید ثبت شود و بیش از یک حد مجاز هم حق کمک به نامزد‌ها را ندارد؛ یعنی در این مورد قانون صریح و مشخصی تدوین شده است و در کشور ما علیرغم وجود طرح در مجلس، هنوز عملیاتی نشده است.  

نوباوه درباره عملیاتی شدن طرح شفافیت مالی نمایندگان نیز گفت: اجرای این طرح باعث ایجاد تحول بزرگی در انتخابات می‌شود. از سویی دیگر امکان راهیابی افرادی را به مجلس فراهم می‌کند که شاید تمکن مالی خوب نداشته باشند، اما استطاعت و توانایی قانون گذاری را دارند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار