هیئت دولت آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد.

اصلاح آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی توسط هیئت دولتبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت‌خانه‌های کشور، دادگستری و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد.

بر این اساس، اقلام اطلاعاتی مربوط به مجموعه نیرو‌های مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و چگونگی قرار گرفتن آن‌ها در این پایگاه، از طریق دستورالعمل اجرایی که مشترکاً از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح و هیئت موضوع این آیین‏‌نامه، ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تنظیم و ابلاغ می‏ شود، تعیین خواهد شد.

همچنین، به اشخاص حقوقی، نهاد‌ها و مؤسسات عام‌المنفعه نظیر کانون‌های وکلای دادگستری و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون و سازمان‌های نظام‌های حرفه‌ای که به موجب قوانین یا مقررات مربوط ایجاد شده یا می‌شوند، بدون نیاز به ثبت در هر یک از قالب‌های شخصیت حقوقی، شناسه ملی اختصاص داده می‌شود.

رعایت این موضوع در مورد آن دسته از اشخاص مذکور که به ثبت رسیده‌اند نیز الزامی است. در صورت ابهام در تطبیق مصادیق با این حکم، نظر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در هر مورد ملاک عمل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار