مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده با بهبود شرایط جوی تسریع خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله زده با بهبود شرایط جوی تسریع خواهد شد.

باباپور با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان گفت: در زلزله آبان ماه، ۱۱۰ روستا تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته و طبق براورد‌های اولیه سه هزار واحد نیازمند احداث و دو هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از اتمام آواربرداری هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این منطقه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی واحد‌های مسکونی قبل از بارندگی‌های امسال آغاز شده بود که از سه هزار واحد، هزار و ۷۰۰ مورد آواربرداری شده و دو هزار پرونده نیز صادر شده است.

او افزود: ۴۰۸ واحد پیکربندی، ۱۵۴ مورد قالب و آرماتور بند، ۱۰۱ مورد بتن ریزی، ۵۷ واحد اسکلت بندی و چهار مورد دیوارچینی شده‌اند که در تلاش هستیم تا اولین واحد را هفته آینده در سراب تحویل دهیم.

باباپور از لزوم منعقد شدن ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد در این مناطق خبر داد و افزود: سه هزار مورد برای احداث، دو هزار واحد دامی، سه هزار معیشت و سه هزار و ۵۰۰ واحد برای تعمیر باید عقد قرارداد شوند که البته حدود ۹۰ درصد عقد قرارداد‌ها انجام شده است که باید تا پایان بهمن شاهد اتمام این فرآیند باشیم.

او افزود: بعد از این زمان وارد کار‌های اجرایی خواهیم شد که خوشبختانه مصالح مورد نیاز نیز تأمین شده و طراحی نقشه و نظارت نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد.

باباپور هرگونه چادرنشینی در مناطق زلزله زده استان را رد کرده و افزود: چادر نشینی در هفته‌های اول زلزله جمع آوری شد و آنچه باقی ماند تبدیل به انباری‌های مردم و یا محل نگهداری برخی حیوانات مثل مرغ و خروس شده بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین با اشاره‌ای به لزوم اقدام مردم روستا‌ها برای مقاوم سازی منازل خود گفت: مردم روستا‌ها می‌توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی مراجعه کنند تا در هنگام حوادث مختلف شاهد کمترین آسیب به بدنه روستا‌ها باشیم.

او میانگین مقاوم سازی کشوری را ۴۲ درصد دانسته و افزود: میانگین مقاوم سازی استانی نسبت به میانگین کشور شش درصد بیشتر است.

باباپور در خصوص پروژه‌های پیشنهادی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی برای افتتاح یا کلنگ زنی در دهه فجر امسال گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با مقاوم سازی هشت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی از مهم‌ترین طرح‌ها است که در سطح تمامی روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر اجرایی شده است.

او همچنین از تهیه دو هزار و ۴۱۸ جلد سند مالکیت روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی، ۸۷۵ جلد سند مالکیت شهری با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، اجرای طرح هادی روستایی در ۹ روستا با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال، اجرای آسفالت معابر روستایی در چهار روستا با هزینه کرد ۳۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون ریال خبر داد.

باباپور افزود: در مجموع، طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در دهه فجر سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.