گفته می‌شود در روزهای آینده تعداد اعضای شورای امنیت ملی آمریکا به طور چشمگیری تعدیل خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی از آن است که «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا هفته آینده تعداد اعضای شورای امنیت ملی این کشور را به طور چشمگیری تعدیل می‌کند. 

ساده‌سازی کار این شورا دلیل اصلی و رسمی این اقدام اعلام شده است، شورایی که در دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، تعداد اعضای آن از ۱۰۰ نفر به ۲۳۶ نفر افزایش یافت.

گفته می‌شود پس از اتمام دادگاه استیضاح ترامپ، او در حال انتقام از تمامی کسانی است که در روند استیضاح شهادت داده‌اند. جمعه گذشته، کاخ سفید سرهنگ الکساندر ویندمن، مشاور شورای امنیت ملی را که در دادگاه استیضاح ترامپ در جایگاه شاهد حضور یافته بود از کار برکنار کرد. دلیل این برکناری شهادت ویندمن علیه ترامپ در جریان رسوایی اوکراین بوده است.

ویندمن به عنوان یک افسر ارشد نظامی در شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت می‌کرد. او فردی است که پس از گوش دادن به مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه رئیس‌جمهور آمریکا شهادت داد. سرهنگ الکساندر ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، به عنوان شاهد حضور یافت.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار