بهروز شعیبی با "روز بلوا" به سراغ موضوعی جسورانه در جامعه رفته است، اما موفق نبوده است..

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آخرین ساخته بهروز شعیبی با نام "روز بلوا" به نظر نسبت به فیلم‌های قبلیش از نظر فیلمنامه و محتوا جلوتر است و موضوع قصه چالشی جدی در کشور ایران بشمار می‌رود.

بابک حمیدیان نیز با قبول کردن نقش روحانی در این فیلم دست به ریسک بزرگی زده چرا که شخصیت او بواسطه اهمال کاری برادرش، مورد هجمه جامعه و اطرافیان قرار گرفته و حال عماد باید برای از بین بردن تهمت‌ها و بازگرداندن شرافتش، برادر خود را پیدا کند.

"روز بلوا" سوژه مهمی دارد که سینمای ایران تاکنون به آن به این شکل نپرداخته بود، اما ایراد آنجا شکل می‌گیرد که برای رفع درد، فیلم سطحی عمل کرده و شخصیت روحانی با بازی بابک حمیدیان قدرتی برای مقابله با مفسدان اقتصادی ندارد.

نوید جعفری منتقد سینما گفت: فیلم روز بلوا متاسفانه با اینکه موضوع خوبی داشت، اما در حد حرف و شعار باقیماند و به نوعی مانند سریال پرده نشین تلویزیون بود و شخصیت بابک حمیدیان هم شبیه فرهاد آییش آن سریال بود و موضوع دیگر انتخاب پایان باز برای بیشتر فیلم‌های ایرانی است که مخاطب را با سوال‌های بی جواب باقی می‌ﮔﺬﺍﺭﺩ که فیلم روز بلوا نیز از این قاعده مستثنی نبود و به شخصه خیلی فیلم را علی رغم تعریف‌هایی که شنیدم دوست نداشتم.

سینمایی که در سال‌های اخیر و جشنواره‌های مهم سینمایی آثارش با رنگ و لعاب ریاکارانه شعار درد مردم و در کنار مردم بودن را می‌دهند، اما در واقعیت مرهمی را برای درد‌های مردم نشان نداده اند، با این وجود روز بلوا تلاش خود را کرده تا اندازه‌ای درد را در جامعه پر از فساد امروز نشان دهد و علاوه بر این درمانی را نیز پیدا کند.

بهروز شعیبی در انتخاب بازیگران و شخصیت پردازی موفق ظاهر شده و بابک حمیدیان در نقش روحانی کاملا در نقش فرو‌رفته و می‌توان او را یکی از شانس داران کسب سیمرغ ۳۸ جشنواره فیلم فجر بحساب آورد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.