معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت:رونق کسب و کار بر مبنای فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان از ضروریات استان به شمار می‌رود و دستگاه‌های مختلف باید در این راستا گام بردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان امروز در مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان افزود: امور و فرایند‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که کارآفرین در فعالیت‌های خود خسته نشود، بنابراین هرچه فرایند‌ها تسهیل شود، شمار کارآفرینان افزایش خواهد یافت و به رونق اقتصادی کمک خواهد کرد.

او اضافه کرد: رونق کسب و کار بر مبنای فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان از ضروریات استان به شمار می‌رود و دستگاه‌های مختلف باید در این راستا گام بردارند.

معاون استاندار اصفهان ریسک پذیری متعادل را از ویژگی‌های اصلی کارآفرینان برشمرد و تصریح کرد: موفقیت در فعالیت‌ها به جسارت و تدبیر نیاز دارد و کارآفرینان از این صفات ارزشمند برخوردارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان نیز در این برنامه گفت: جمعیت جوان، مصمم و مبتکر دستمایه اصلی حرکت بزرگ کارآفرینی است و باید از این ظرفیت بیش از قبل استفاده شود.

محسن نیرومند با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها برای معرفی الگو‌های کسب و کار و اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ۱۹۷ طرح ثبت شد که پس از داوری ۱۳ طرح کارآفرینی مورد پذیرش نهایی قرار گرفت.

وی اظهارداشت: نوآوری، روابط کاری، ایمنی و بهداشت کار، عوامل زیست محیطی شاخص‌هایی بود که بر اساس آن داوری‌ها بر روی آثار انجام گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان هم در ادامه این جشنواره گفت: برگزاری جلسات مداوم با مجامع کارآفرینی و کارفرمایان ضروری است و به پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق تولید کمک می‌کند.

محمد گورایی با بیان اینکه در این عرصه تا ایده آل فاصله زیادی داریم، افزود: حمایت از کارآفرینان در دستور کار این نهاد قرار گرفته، زیرا رشد اقتصادی منوط به افزایش تولید ملی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اصفهان در این جشنواره اظهارداشت: سند چشم انداز این مجموعه بهبود وضعیت اقتصادی استان تا سال ۱۴۰۲ با همکاری هر چه بیشتر نهاد‌های متولی کار و تولید است.

حمیدرضا قلمکاری ادامه داد: بومی‌سازی برنامه‌های اصلی و کلان اتاق‌های بازرگانی دیگر کشور‌ها در دستور کار اتاق اصفهان قرار دارد تا بر مبنای آن بتوانیم در برخی زمینه‌ها پیشرفت کنیم.

سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان روز شنبه در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جمعی از مسوولان و فعالان کسب و کار و کارآفرینی برگزار شد و ۱۳ کارآفرین برتر تجلیل شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.