مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی کر امسال ۳۵۰ هزار تن شکر خام در واحد‌های هفتگانه این شرکت تولید شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه محصول نیشکر در ۴۶ درصد اراضی این شرکت برداشت شده است، گفت: پیش از پایان امسال کار برداشت نیشکر به پایان خواهد رسید و پس از آن وارد مرحله رشد (داشت) نیشکر می‌شویم.

او افزود: از ابتدای فصل برداشت نیشکر تاکنون، ۱۴۰ هزار تن شکر خام در واحد‌های هفتگانه امام خمینی (ره)، حکیم فارابی، سلمان فارسی، دهخدا، میرزاکوچک خان، دعبل خزاعی و امیرکبیر و کارخانه‌های تصفیه شکر ارسال شد.

ناصری تصریح کرد: عملیات برداشت نیشکر در سطح حدود ۴۸ هزار هکتار از مهرماه امسال آغاز شد و تا پایان فصل برداشت در مدت ۱۰۰ روز کاری انجام می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰ هزار تن شکر خام در این شرکت تولید و وارد بازار مصرف شود.

این مقام مسئول اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، سال آینده زراعی میزان تولید شکر به ۵۰۰ هزار تن و بر اساس چشم انداز سال ۱۴۰۰ تولید شکر در این شرکت به ۷۰۰ هزار تن یعنی ظرفیت اسمی نهایی خواهد رسید.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با ۷ شرکت تابعه، ۸۴ هزار هکتار زمین زیرپوشش دارد و ۱۹ هزار نفر در آن شاغل هستند.

در سال زراعی گذشته در مجموع حدود ۳۳۰ هزار تن شکر در این شرکت تولید شد در حالی که سال پیش از آن، این میزان حدود ۶۵۰ هزار تن بود.

دلیل کاهش تولید شکر در این شرکت، خشکسالی و نیز بروز سیلاب در فروردین امسال بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.