رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: باتوجه به نزدیکی انتخابات و حساس بودن موضوع کوچکترین تخلف انتخاباتی رصد و باجدیت برخورد قانونی می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه ستاد رسیدگی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی با تاکید بر این مطلب که روسای ستاد‌های انتخاباتی و کاندیدا‌ها باید مسئولیت کار‌های انجام شده را بپذیرند، گفت: داوطلبان باید تمامی ابعاد فعالیت‌های انتخاباتی خود را مدیریت، هدایت و راهنمایی کرده و کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.

او افزود: تمام باید‌ها و نباید‌ها و الزامات و تخلفات و جرائم انتخاباتی از سوی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای کاندیدا‌ها ارسال می‌شود وباید مورد توجه قرار گیرد.

او یادآور شد: علاوه بر نظارت‌های دقیق بر فضای حقیقی و ملموس جامعه، کمیته رصد فضای مجازی نیزبه خوبی فعال است.

سردار ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان نیز با اشاره به این مطلب که مشارکت حداکثری، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات چهار اصل اساسی و مورد توجه به شمار می‌رود، افزود: امروز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز حساسیت‌های خاص خود را داریم، زیرا انتشار هرگونه ابهام و فراخوان نا به جا در این فضا، عواقبی دارد که دامنه گسترده‌ای خواهد داشت.

او افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از تخریب رقبا در فضای حقیقی و مجازی، پرهیز از بیان مسائل حاشیه آفرین، پرهیز از ایجادآلودگی صوتی، دقت در انتخاب سخنرانان، خودداری از تخریب کاندیداها، پرهیز از شعار نویسی و معرفی یک رابط ستاد انتخاباتی به پلیس از مواردی است که از سوی کاندیدا‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار ناظری اظهارداشت: پرهیز از طرح مطالبی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا این انتخابات برای نظام ما فرصتی برای ارتقای انسجام ملی و توسعه وحدت در بین تمامی اقشار باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس تلاش می‌کند که فضای امن و آرامی را برای مردم، کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها فراهم کند انتظار دستگاه قضایی استان به عنوان متولی پیشگیری از جرایم انتخاباتی این است که با همکاری و تعامل سازنده و قانونمند بین داوطلبان و مجموعه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی بتوان زمینه مناسبی برای برگزاری یک انتخابات با حضور حداکثری مردم در فضای امن، در یک رقابت عادلانه، سالم، بدون دغدغه و اخلاق مدار فراهم کرد.

سردار ناظری با تاکید بر اینکه قانون محور فعالیت‌های انتخاباتی است، گفت: همکاری متقابل بین داوطلبان و مجموعه‌های انتظامی، امنیتی، قضائی، اجرایی و نظارتی بر محور قانون شکل می‌گیرد.

او تاکید کرد: درحوزه امنیتی باکسی تعارفی نداریم و باحضور میدانی و تشکیل ستاد باکوچکترین تخلف برخورد قانونی می‌کنیم.

محمد صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان هم گفت: انتخابات از حساسیت زیادی نسبت از نظر فنی، سیاسی و اجتماعی برخوردار است.

او افزود: از نظر مسایل حاشیه‌ای تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده و از لحاط فنی آمادگی کامل وجود دارد و امیدواریم دراین انتخابات حاشیه‌ای نداشته باشیم، ولی اگر حاشیه‌ای توسط مسئولان اجرایی اتفاق بیفتد برخورد قانونی خواهد شد.

دراین جلسه مشکلات و تخلفات انتخاباتی شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس مطرح شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار