مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پوشش تحصیلی در استان کرمان به بیش از ۹۳ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز  در ویژه برنامه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با گرامیداشت یاد شهدا و امام شهیدان و شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مقاومت و در راس آن سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: نظام تعلیم و تربیت در طول ۴۱ ساله پیروزی نظام جمهوری اسلامی دستاورد‌های بسیار ارزشمندی داشته است که به آن می‌بالد و افتخار می‌کند.

او با بیان اینکه در سراسر استان کرمان دانش آموزان از نعمت تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند، افزود: در راستای اجرای عدالت آموزشی در استان کرمان مدرسه یک دانش آموز داریم و همچنین ۶۱۰ مدرسه زیر ۱۰ دانش‌آموز و بیش از ۲۵۱ مدرسه زیر ۵ دانش آموز در حال فعالیت هستند.

اسکندری نسب با بیان اینکه پوشش تحصیلی در استان کرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به ۹۳ درصد رسیده است، گفت: راه اندازی ۲۹۰ مدرسه شبانه‌روزی و تحصیل بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی سراسر استان کرمان از دستاورد‌های بزرگ نظام تعلیم و تربیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ هنرستان در سراسر استان داشته‌ایم، اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۹۰۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سراسر استان در حال فعالیت هستند، بیان کرد: در راستای معنویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای مهارت آموزی دانش آموزان، استان کرمان رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است و ۴۱/۶ درصد دانش آموزان استان تحت پوشش مراکز فنی و حرفه‌ای و کاردانش هستند که بنا داریم تا پایان برنامه ششم توسعه این عدد به ۵۰ درصد برسد.

او با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود و اگر ما بخواهیم به توسعه همه جانبه در کشور برسیم باید آموزش و پرورش دغدغه همه مسئولان کشور باشد، افزود: محور توسعه در هر کشوری نیروی انسانی توانمند است و مدرسه بهترین مکان برای توسعه یافتگی کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نقش فرهنگیان و دانش آموزان را در جنگ هشت ساله دفاع مقدس با تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و پنج هزار شهید معلم مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در سال تحصیلی جاری در تمامی مدارس استان یادواره شهدای دانش آموز برگزار می‌شود.

اوبا بیان این که در دهه مبارکه فجر سال جاری ۸۳ پروژه آموزشی در قالب ۲۳۰ کلاس درس در آموزش و پرورش استان کرمان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است، افزود: تاکنون در سال جاری دو استخر شنای دانش آموزی در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر و ۳۰ زمین چمن در حال احداث ۱۰ زمینه چمن مصنوعی در آموزش و پرورش استان به بهره برداری رسیده است.

اسکندری نسب عنوان کرد: با حضور فعالان اقتصادی و با محوریت اتاق بازرگانی استان ۱۰۰ مدرسه در قالب پویش ایران من در استان کرمان احداث می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار