رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز:

بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز کافی نیست/شهرداری باید لایحه بودجه ۹۹ را اصلاح کند

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز بودجه پیشنهادی شهرداری شیراز برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را ناکافی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد تنوری در حاشیه یکصد و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف بررسی پروژه‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری شیراز، افزود: با توجه به اظهارات ریاست جدید سازمان مبنی بر عدم تائید پروژه‌های اعلامی در لایحه شهرداری و همچنین عدم تائید فهرست اخیر برنامه‌های سازمان، پروژ‌ه‌های پیشنهادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مورد بازنگری و در جلسه آینده بررسی می‌شود.

او گفت: در این جلسه، برنامه‌ها و پروژه‌های نرم‌افزاری ارائه شده از سوی شهرداری مورد پذیرش قرار نگرفت چرا که پروژه‌های تعریف شده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی انطباق کامل با شرح وظایف و ماموریت‌های این سازمان نداشت.

تنوری با تاکید بر اینکه باید برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری براساس سیاست‌ها و اساسنامه شورا باشد، افزود: در برنامه‌های پیشنهادی شهرداری این انطباق مشاهده نشد.

او تصریح کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز باید در راستای شرح وظایف و ماموریت‌ها مطابق با اساسنامه سازمان و همچنین در راستای سیاست‌های راهبردی شورای پنجم نسبت به اصلاح و تهیه فهرست پروژه‌ها و برنامه‌های فاخر و ارزشمند همراه با اختصاص کد اعتباری و بودجه لازم، اقدام کند.

تنوری، ناکافی بودن بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را ایراد دیگری دانست که اعضای کمیسیون در جلسه جاری به آن اشاره داشتند.

او اضافه کرد: بودجه جاری، نسبت به گستردگی وظایف و ماموریت‌های این سازمان بسیار ناچیز بوده و در صورتی که شهرداری لایحه بودجه را با هدف افزایش بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اصلاح نکند کارنامه عملکرد سازمان همچون سنوات گذشته رضایت بخش نخواهد بود.

تنوری با اشاره به اینکه در برنامه‌های پیشنهادی شهرداری به بخشی از مهم‌ترین وظایف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشاره نشده است، گفت: بعنوان مثال معرفی و ترویج میراث معنوی شیراز بخشی از وظایف این سازمان است که هیچ پروژه و رویداد مهمی برای آن پیش‌بینی نشده است.

او با اشاره به اینکه این سازمان در سال‌های گذشته از عمل به وظایف اساس‌نامه‌ای خود به‌دور بوده است، گفت: با توجه به وظایف و ماموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهروندان توقعات قابل توجهی از این سازمان دارند و چنانچه شهرداری عزم جدی بر افزایش رضایتمندی شهروندان شیراز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دارد باید نسبت به افزایش بودجه این سازمان اقدام کند.

 متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری و بودجه عمرانی پیشنهادی سال ۹۹ در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی مناطق یازده‌گانه نیز در دو جلسه گذشته کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز تصریح کرد: به منظور شفاف‌سازی و تسریع در بررسی لایحه متمم بودجه پیشنهاد شد شهرداری در سال‌های آینده لایحه متمم بودجه را با توجیهات موجود از قبیل علل انحراف، علل عدم اجرا و یا تاخیر در هزینه‌کرد قطعی پروژه‌ها به عنوان ضمائم لایحه به شورا ارائه کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.