عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برگزاری سومین نمایشگاه خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در پایتخت معنوی ایران می توانیم شاهد فرهنگ سازی گردشگری کشور باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی خطوط هوایی ، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا گفت :سومین نمایشگاه بین المللی خطوط هوایی ، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری  و همایش های پیرو این موضوع ؛  ضمن کمک به فرهنگ سازی سبک گردشگری در داخل کشور و دیگر شهر ها  ؛ می تواند فرهنگ عمومی و آشنایی مردم را با نوع کار و اهداف این نمایشگاه  آشنا کند که قطعا  دارای رویکرد مثبتی می باشد ضمن اینکه  آثار مثبت  این گونه موضوعات را نباید نادیده گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود : اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این نمایشگاه پیش بینی شده است که قطعا رویکردی مثبت دارد تا زمینه خدمت رسانی مردم ایران و زائرین رضوی فراهم گردد که از جمله آثار این نمایشگاه را می توان جذب گردشگر ، ارائه زیر ساخت های هتل داری و آشنایی با خطوط هوایی عنوان کرد.

وی یاد آور شد : در این نمایشگاه آخرین دستاورد ها ، سبک های گردشگری و زیر ساخت های توریستی مشهد را  می توان در معرض دید عموم قرار داد تا ضمن ارائه یک نوع به روز بودن ،  به دست اندرکاران و مردم نتایج جدیدی از تحقیقات ، پژوهش های صاحب نظران این موضوع ارائه شود  تا موجب نگاه مثبت و انتقال موضوع گردشگری شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی   خاطر نشان کرد : یکی از بهترین جایگاه های  واقعی گردشگری در دنیا را  از آن ایران  دانست و گفت : هم اکنون در بین  10کشور اول دارای جاذبه گردشگری در دنیا هستیم ، اما سهم ایران از حوزه گردشگری بسیار ناچیز در حدود نیم درصد می باشد که نشان دهنده نگرفتن سهم واقعی گردشگری خود  در زمینه های مختلفی نظیر سیاحتی ، زیارتی ، صنعتی ، درمانی و... در دنیا می باشد و باید برنامه و راهکاریی داشته باشیم تا  گردشگری را منبع اصلی در درآمد های کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد : کشور ایران در زمینه های مختلف ظرفیت های بالایی دارد و باید در زمینه های مختلف زیر ساخت های اساسی را ایجاد ، ترمیم  و تقویت کرد تا به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری جهانی برسیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  افزود : نمایندگان مجلس ، دیگر استان ها ، دولت و... همه نگاه مثبتی به بحث گردشگری مخصوصا شهر مشهد دارند و با پیگیری این دستگاه ها  این امکان هست که بتوانیم د رآینده  از منابع مختلف ضمن اقدام به جذب سرمایه ، نهایت استفاده از زیر ساخت ها را ببریم.

حجه الاسلام حسین سبحانی نیا  در پایان گفت : ارائه تسهیلات ویژه برای زائران و  گردشگران موجب  ماندگاری مسافرین در مشهد می شود که باید با کمک کردن  با روش های مختلف به زائرین و گردشگران نظیر کاهش هزینه های سفر از طرق مختلف اساس این موضوع را بنیان نهاد ، ضمن اینکه  اعتباری برای حمل و نقل،  اسکان، تغذیه  و... زائرین در نظر گرفت و مشوقی ایجاد شود تا گردشگر ، مسافر و زائر برای حضور در مشهد میل  به ماندگاری بالا داشته باشد.

سومین نمایشگاه بین المللی خطوط هوایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری از 11 بهمن ماه الی 14 بهمن ماه 1390 در مشهد مقدس برگزار می شود./س   

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.