انتخابات مجلس در استان مرکزی زیر ذره بین ۸ هزار ناظر

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی با ۸ هزار نفر نظارت می‌شود.

انتخابات مجلس در استان مرکزی زیر ذره بین ۸ هزار ناظربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اسکندری رئیس هیات نظارت بر انتخابات  شهرستان اراک از نظارت ۸ هزار ناظر شورای نگهبان استان مرکزی بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

اسکندری افزود: از این ۸ هزار ناظر حدود هزار و ۵۰۰ نفر در شعب اخذ رای شهرستان اراک، ۵ هزار نفر در سایر شهرستان‌های استان مرکزی بر صندوق‌های اخذ رای نظارت دارند و بخشی هم بعنوان نیروی ذخیره هستند.

او اضافه کرد: از هزار و ۵۰۰ نفر ناظزی که در شعب اخذ رای شهرستان اراک بر انتخابات نظارت خواهند داشت ۲۵۰ نفر آن‌ها خانم هستند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان اراک با بیان اینکه دوره‌های آموزشی ناظران انتخابات از ۱۲ دیماه در استان آغاز شده است و تا ۲۷ بهمن ماه ادامه دارد بیان کرد: هدف از این دوره‌ها ارتقای سلامت انتخابات و آموزش مربیان و ناظران با قانون و وظایف انتخابات است.

او با بیان اینکه صیانت از آراء مردم بر عهده شورای نگهبان است و ناظران انتخاباتی امانتدار مردم در شعب اخذ رای هستند تصریح کرد: مردم با طیب خاطر در شعب اخذ رای حضور یابندو مطمئن باشند که سعی داریم تا حافظان خوبی برای آرای آن‌ها باشیم چرا که صیانت از رای حق مردم و حق الناس است.

بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر برگزاری انتخابات و همه پرسی از وظایف شورای نگهبان است که این شورا نماینده‌های استانی آن بر اساس زمانبندی انتخابات فعالیت خود را از خرداد ماه ۹۸ آغاز کرده اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.