هشدار آتش نشانی مهاباد در خصوص وزش شدید باد و دودکش‌های بخاری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد با توجه به وزش شدید باد در چند روز اخیر به احتمال جابجایی یا سقوط دودکش‌های بخاری هشدار داد.

احمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت و گو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به وزش شدید باد و احتمال جابجایی یا از جا کنده شدن دودکش‌های بخاری، شهروندان حتما لوله‌های بخاری را چک کنند.

او افزود: شهروندان نسبت به ایمنی سیستم‌های خروجی دودکش در بخاری منازل اهتمام جدی داشته باشند و حتما دقت کنند که شعله بخاری آن‌ها به رنگ آبی بسوزد و دودکش بخاری دارای کلاهک به شکل H باشد و برای دریافت راهنمایی و مشاوره ایمنی در این خصوص می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس بگیرند.

احمدی اضافه کرد: غالبا در منازل راه‌های خروجی هوا را با درزگیر می‌بندند و با توجه به اینکه بخاری‌های خود را تا انتها زیاد می‌کنند، این احتمال وجود دارد که اکسیژن در خانه جریان پیدا نکند و منجر به پخش مونواکسیدکربن و بروز خطرات گاز گرفتگی شود که از شهروندان درخواست می‌کنیم، راه‌های خروجی هوا را باز نگه دارند تا اکسیژن در خانه جریان پیدا کند.

او با اشاره به اینکه همه ساله در این فصل از سال متاسفانه شاهد حوادث گاز گرفتگی و مرگ و میر‌های ناشی از آن هستیم، افزود: گازگرفتگی از جمله حوادثی است که به طور معمول در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گازسوز، به خصوص بخاری و آبگرمکن و عدم تهویه کافی در فضای بسته رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.