مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تربیت ۶ هزار حافظ قرآنی در این استان به عنوان دستاورد ویژه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مراسم «۱۰ شب ۱۰ مسجد» در پنجمین شب از شب‌های فجر، در مسجد حضرت قاسم (علیه السلام) بجنورد و با مشارکت محوری اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این مراسم، انقلاب اسلامی را سبب شکوفایی فکری و فرهنگی ایران دانست و ارزش آفرینی فرهنگی در حوزه‌های مختلف را از دستاورد‌های بزرگ انقلاب نام برد.

حجت الاسلام آسوده به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی موقوفات فروخته می‌شد، اما پس از انقلاب این موضوع به دستور امام خمینی (ره) بازگردانده و احیا شد.

او از وجود بیش از ۵۷۰۰ موقوفه، ۱۱۳۰۰رقبه و ۱۶۸ بقاع متبرکه در استان خبر داد.

حجت الاسلام آسوده همچنین از تربیت بیش از ۶ هزار حافظ قرآن کریم به برکت راه اندازی ۱۰۰ موسسه قرآنی خبر داد و اظهار داشت: این افراد حافظ کل قرآن، ۲۰ جزء، ۵ جزء و حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم هستند.

گفتنی است، در ششمین شب از ایام دهه فجر، کانون فرهنگی هنری رمضان مسجد «امام حسین (علیه السلام)» و با مشارکت اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در محله کوی امام هادی (علیه السلام) میزبان نمازگزاران در برنامه‌های «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.