مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از ادامه لایروبی‌ها و ساماندهی نقاط اضطراری و اولویت‌دار رودخانه‌های استان در انتظار ابلاغ اعتبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اظهار داشت: پس از سیل دوازدهم فروردین‌ماه سال جاری و بازدید میدانی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای از مناطق سیل‌زده، تعداد ۱۲۷ نقطه اضطراری و اولویت‌دار جهت لایروبی و ساماندهی شناسایی شد که اعتبار موردنیاز جهت عملیات اجرایی و ساماندهی آن‌ها یک هزار و بیست‌وهشت میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه از مبلغ فوق ۴۵ میلیارد تومان جهت ساماندهی نقاط اضطراری در ۲۸ مردادماه به شرکت آب منطقه‌ای لرستان ابلاغ شد، افزود: در حال حاضر با اعتبار فوق در ۷۹ جبهه کاری شامل ۵۵ نقطه لایروبی و ۲۴ نقطه ساماندهی و ساخت دایک و دیواره حفاظتی مشغول فعالیت هستیم و تاکنون ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: در بیست و سوم مهرماه سال جاری دکتر نوبخت و هیئت همراه از مناطق سیل‌زده حوزه شهرستان پل‌دختر بازدید کردند و مقرر شد که جهت ادامه لایروبی‌ها و ساماندهی نقاط اضطراری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت آب منطقه‌ای اختصاص دهند، ولی الان با گذشت حدود چهار ماه از این سفر، هنوز اعتباری به ما ابلاغ نشده است که انتظار این است با توجه به فرصت محدود باقی مانده تا پایان سال مالی، این اعتبار زودتر ابلاغ شود.

میرزایی از دکتر دین‌پرست درخواست کردند که وزارت کشور سامانه سجاد را باز کنند تا ایستگاه‌های پمپاژ مهم شهرستان پل‌دختر (به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی) که در سیل اخیر به‌طور صددرصد تخریب شده‌اند، وارد سامانه نمایند تا مشکل انتخاب پیمانکار و شروع عملیات اجرایی و ساخت آن‌ها مرتفع شود.

او با بیان اینکه در سیل ۱۲ فروردین‌ماه سال جاری خسارات زیادی به زیرساخت‌های لرستان وارد شده که به علت میزان بالای خسارات وارده، شاید تا چندین سال آینده قابل جبران نباشند، افزود: انتظار این است که جهت جبران بخشی از خسارات وارده، سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص اعتبارات سال ۹۸ استان لرستان به‌ویژه طرح های شهرستان پل‌دختر را صددرصد پرداخت کنند.

میرزایی تصریح کرد: اعتبارات اختصاص داده شده جهت بازسازی تأسیسات آبی خسارت دیده از سیل (به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای لرستان) مبلغ ۴۴ میلیارد تومان با تخصیص ۵۰ درصدی است، در صورتی که میزان خسارات وارده به ایستگاه‌های پمپاژ، شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بند‌های انحرافی و کانال‌های آب‌رسانی ۶۴۰ میلیارد تومان است که لازم است اعتبارات این بخش نیز متناسب با خسارات وارده افزایش یابد تا در فصل آبیاری کشاورزان بتوانند آبگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.