دستور مقامات هنگ‌کنگ به مسافران: یا دو هفته قرنطینه می‌شوید یا شش ماه به زندان می‌روید

از این پس هر مسافری که از سرزمین چین وارد هنگ کنگ می‌شود باید به مدت دو هفته قرنطینه شود.

دستور مقامات هنگ‌کنگ به مسافران: یا دو هفته قرنطینه می‌شوید یا شش ماه به زندان می‌رویدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، مقامات هنگ کنگ از روز شنبه همه مسافرانی را که از سرزمین چین وارد این منطقه می‌شوند به مدت دو هفته قرنطینه خواهند کرد. این اقدام در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

از این پس هر مسافر جدیدی که از سرزمین چین وارد هنگ کنگ می‌شود باید به مدت دو هفته در خانه خود، در هتل یا هر اقامتگاه دیگری بماند و خارج نشود. تماس‌های تلفنی و بازدید‌های ناگهانی هم صورت خواهد گرفت تا مقامات اطمینان یابند قرنطینه رعایت می‌شود. افرادی که این قوانین را نقض کنند به مدت شش ماه زندانی خواهند شد.

با این تدابیر سختگیرانه که شرایط آن تا شش ساعت پیش از اجرای آن در نیمه شب شنبه اعلام نشده بود، دولت هنگ کنگ امیدوار است موج افرادی را که از سرزمین چین وارد این منطقه می‌شوند به شدت کاهش دهد. «جان لی» وزیر امنیت هنگ کنگ اعلام کرد ما به این ترتیب از ورود بسیاری از مسافران جلوگیری خواهیم کرد.

مسافرانی که بدون در نظر گرفتن محل اسکان وارد هنگ کنگ می‌شوند به اقامتگاه‌هایی منتقل خواهند شد که توسط مقامات برای این منظور در نظر گرفته شده‌اند. افرادی که طی ۱۴ روز گذشته در سرزمین چین اقامت داشتند و از کشور دیگری وارد هنگ کنگ می‌شوند هم شامل این تدابیر خواهند شد.

مقامات هنگ کنگ از میان کارکنان و دانشجویان نیرو‌های داوطلب را به کار گرفته‌اند تا تماس‌های نظارت روزانه و بازدید‌های ناگهانی را از محل اقامت افراد در قرنطینه اجرایی کنند.

هنگ کنگ هنوز شیوع سارس را در سال ۲۰۰۳ به یاد دارد که ۲۹۹ کشته در این منطقه برجای گذاشت. شیوع ویروس کرونا تا کنون ۷۲۲ کشته در چین برجای گذاشته است. در هنگ کنگ ۲۵ نفر به این ویروس آلوده شده است و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار