معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۲۱ هزار پرونده تسهیلاتی در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان موجود است که ۱۲ هزار و ۵۸۵ پرونده از کل برای تمدید تسهیلات با سرجمع حدود یک هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر محسن‌زاده کرمانی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان مصارف این تسهیلات را در توسعه گلخانه‌ها، افزایش کشت گیاهان دارویی، گسترش واحد‌های دامی، طیور، آبزیان و مجموعه‌های تولید قارچ در شهرستان‌های استان اصفهان برشمرد.

او با بیان اینکه پارسال هفت هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی در استان پرداخت شد، تصریح کرد: تا آخر سال سیر صعودی پرداخت تسهیلات وجود دارد و بطور کلی بیشتر از سال قبل خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: ۲۱ هزار پرونده تسهیلاتی در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان موجود است که ۱۲ هزار و ۵۸۵ پرونده از کل برای تمدید تسهیلات با سرجمع حدود یک هزار و ۱۰۲ میلیارد ریال مورد موافقت قرار گرفته است.

محسن‌زاده کرمانی اضافه کردد: پرونده‌های دیگر دریافت تسهیلات در حال بررسی است که برای آن‌ها ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفتیم.

او با اشاره به بررسی برخی پرونده‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور حل مشکلاتی مانند مالی و بیمه‌ای، خاطرنشان کرد: ۱۵۶ مورد به این ستاد معرفی و ۱۲۸ مورد بازبینی شده اند تا مشکلاتشان در کارگروه برطرف شود و بقیه نیز تا آخر سال رسیدگی خواهد شد.

معاون جهاد کشاورزی اصفهان درباره وثیقه‌های بانکی اظهارداشت: پیش‌تر بانک‌ها برای قبول سند سازه‌ها و ساختمان‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند (آتی‌الاحداث) اکراه داشتند، اما این موضوع اکنون تا حدودی حل شده است.

محسن‌زاده کرمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره محصولات گواهی شده و سالم در استان ادامه داد: در سال قبل ۱۰ هزار تُن انواع محصولات از این نوع تولید شد، همچنین دستورالعمل کشت محصولات گواهی شده در اختیار کشاورزان داوطلب قرار گرفته و دورنمای سازمان تولید ۱۵ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی برای امسال است.

او بیان کرد: سیاست سازمان افزایش حجمی و تنوع محصولات گواهی شده و سالم خواهد بود تا مصرف کننده به محصولات بطور کامل اطمینان پیدا کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اهمیت برخورداری از بذر‌های اصلاح شده گفت: اکنون ۶ شرکت که با سازمان قرار دارند با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی در این زمینه و بیشتر در کشت گندم سهیم هستند.

او اضافه کرد: امسال هفت هزار تُن از این نوع بذر‌ها در استان تولید شد و ظرفیت اصفهان برای تولید بیشتر نیز وجود دارد.

مساحت گلخانه‌های اصفهان از یک هزار و ۸۴۰ هکتار در سال ۹۷ اکنون به یک هزار و ۹۵۰ هکتار رسیده و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری لازم این مقدار تا پایان سال جاری به۲ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

مساحت اراضی کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است و ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی این استان مربوط به صنعت کشاورزی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.