روزنامه الاهرا نوشت شیوع ویروس «کرونا» نشان‌دهنده آن است که جنگ آینده، جنگی سنتی با تسلیحات جنگی نیست بلکه نبری بیولوژیک با «سلاح بیولوژیک» خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام مصر در مطلبی با طرح این سوال که آیا «کرونا جنگی بیولوژیک است», نوشت: تحلیل‌ها و تفسیر‌ها و حتی سوالات درباره ویروس «کرونا» همچنان ادامه دارد و یکی از مهمترین سوالات این است که این ویروس که در چین تسری پیدا کرده است، به منزله «جنگی بیولوژیک» علیه این کشور است یا ویروسی است که در نتیجه خوردن گوشت خفاش‌های حامل این ویروس در این کشور منتشر و سبب شده شمار مبتلایان یا کشته‌های آن به سرعت افزایش یابد.

بی‌شک ویروس‌هایی که اخیرا در جهان شیوع پیدا کرده با استفاده از فناوری‌های پیشرفته ساخته و پرداخته شده است و این مسئله ثابت می‌کند که جنگ آینده جنگی سنتی با شلیک موشک، توپ و تانک یا هواپیما‌های جنگی، پوشیدن یونیفرم‌های نظامی یا درگیری مسلحانه تن به تن نیست، بلکه جنگی بیولوژیک است که در آن، علم و فناوری‌های روز و پژوهش‌های علمی حرف اول را می‌زند و همه می‌دانند «سلاح بیولوژیک» یکی از ابزار‌های این جنگ در نابودی اقتصاد است.

در ادامه این مطلب آمده است: ویژگی سلاح بیولوژیک این است که در مقایسه با سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای، هزینه آن بسیار کم و در عین حال، اثر بخشی آن بسیار سریع است. استفاده از این سلاح فقط در دوران جنگ نیست و چه بسا سلاحی برای انتقام‌گیری و ارعاب و تهدید غیرنظامیان بی‌دفاع باشد.

از نمونه‌های جنگ بیولوژیک می‌توان به «سیاه زخم» در آمریکا اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱ با ارسال میکروب‌های این ویروس در داخل پاکت‌ها، آغاز شده است که این مسئله سبب مرگ پنج نفر شده است. در آن زمان انگشت اتهام به سمت «تشکیلات القاعده» نشانه رفته است، اما پس از تلاش‌های سخت برای اثبات این اتهام مشخص شد که همه به دنبال متهم اشتباهی بودند.

در آن زمان دفتر تحقیقات فدرال به این نتیجه رسیده بود که منشا این پاکت‌ها از مرجع محلی (داخلی) است. این منبع داخلی، دانشمندی بود که در عرصه دفاع بیولوژیک فعالیت داشت و اتفاقا یکی از مشاوران دفتر تحقیقات فدرال درباره بیماری سیاه زخم بوده است؛ بنابراین سلاح بیولوژیک از همان قدرت سلاح‌های جنگی در زمینه کشتار هزاران نفر در هر حمله‌ای برخوردار است و متاسفانه تاریخ فهرست فاجعه بار زیادی از این جنایت ضد بشری را ثبت و ضبط کرده است به طوری که «تام کلانسی»، نویسنده آمریکایی، ایده تروریسم بیولوژیک را در دو جلد از تالیفات خود یعنی کتاب «دستوارت اجرای» و «رنگین کمان ششم» تشریح کرده است. در هر دو کتاب، منشا اپیدمی، ویروس «ابولا»بوده است؛ موضوعی که ما را به این یقین می‌رساند که در سایه انقلاب فناوری امروز جهان، سلاح جنگ آینده، چیزی جز قدرت اندیشه و خرد و پژوهش علمی و نبوغ فکری و علمی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
خب با این حساب تکلیف چیست . ساخت سلاحهای بیولوزیک در مقابل دشمنان یا پدآفند بیولوژیکی . راستی چگار باید کرد .
آخرین اخبار