نظامیان اشغالگر صهیونیست با حمله به راهپیمایی فلسطینیان علیه معامله قرن در شهرک بلعین در غرب رام الله ده‌ها نفر از آن‌ها را زخمی کردند.

نظامیان اشغالگر صهیونیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان اشغالگر صهیونیست با شلیک گاز اشک آور، به راهپیمایی هفتگی ضد معامله قرن در شهرک «بلعین» در غرب رام الله در کرانه باختری حمله کرده و در درگیری با تظاهرکنندگان فلسطینی ده‌ها نفر آن‌ها را زخمی کردند.

صد‌ها جوان فلسطینی شرکت کننده در این راهپیمایی موفق شدند دیوار حائل نزدیک به روستا را به آتش کشیده و پرچم فلسطین را روی دیوار به اهتزاز درآورند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد چندین نفز نیز در درگیری‌های شدید بین تظاهرات‌کنندگان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در مناطق قلقیلیه در کرانه باختری زخمی شدند. همچنین در درگیری‌های روستای کفر قدوم در نزدیکی قلیقیلیه ۳۱ نفر مجروح شدند.

نظامیان اشغالگر صهیونیست همچنین در روستای قفین در طولکرم و منطقه باب الزاویه در شهر الخلیل در کرانه باختری با معترضان فلسطینی درگیر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم عملیات‌های استشهادی بیشتر فلسطینی‌ها در کرانه باختری در مخالفت با معامله قرن نیرو‌های بیش‌تری را به این منطقه اعزام کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد محمد برکه، رئیس کمیته پیگیری عربی در سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ که در تظاهرات فلسطینی‌ها در منطقه بلعین در کرانه باختری شرکت کرده بود، شهر بلعین را الگویی برای مقاومت مردمی و همزمان نمونه‌ای از رنج‌های فلسطینیان دانسته و افزود: «مقاومت مردمی برای ناکام گذاشتن معامله قرن، ضروری است. هدف این طرح، از بین بردن موجودیت ملت فلسطین، حق بازگشت آوارگان و حق ما در قدس است.»

محمد برکه بر لزوم مقاومت مردمی فلسطینی‌ها برای مقابله با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن و در دست گرفتن ابتکار عمل در این باره تاکید کرد.

محمد برکه گفت: «چند روز پیش اهالی سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۴۸ در اعتراض به معامله قرن تظاهرات کردند. تلاش می‌کنیم به برنامه مشترکی در همه مناطق دست پیدا کنیم که اوج آن در سی ام ماه مارس خواهد بود. ضرورت مقاومت مردمی، امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.»

وی افزود: «بلعین در ۱۵ سال گذشته، مقاومت مردمی را به طور مستمر پیگیری کرد و توانست بخشی از زمین‌های خود را پس بگیرد، اما متاسفانه این الگو گسترش داده نشد. همه حرف‌هایی که درباره مقاومت مردمی زده می‌شد، توخالی بود، اما امروز ضروری است که جایگاه مقاومت مردمی برای ناکام گذاشتن طرح‌های اشغالگران، احیا شود.»

برکه در پاسخ به سوالی درباره تعلل عرب‌ها در مخالفت با معامله قرن افزود: «این تعلل از طرف حکومت‌های عربی است، اما ما معتقدیم ملت‌های عرب و ملت‌های مسلمان، از حق ملت فلسطین حمایت می‌کنند.»

وی افزود: «شاید آن‌ها در این مرحله، امکان ابراز عقیده خود را ندارند. ملت فلسطین خودش باید ابتکار عمل را در دست بگیرد. معتقدیم که اعتراضات در کرانه باختری، نوار غزه و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ باید گسترده‌تر باشد. می‌توانیم بگوییم که پاسخ به طرح معامله قرن، پایین‌تر از حد مناسب بوده است.»

محمد برکه گفت: «باید تحرکات مردمی گسترش یابد که در این صورت، شاهد افزایش حمایت‌ها در جهان عرب و جهان اسلام از مسئله فلسطین خواهیم بود. اگر بتوانیم معادلات را به درستی ترسیم کنیم، حمایت‌های جهانی هم از ما شکل خواهد گرفت. ما در سرزمین خودمان هستیم و می‌خواهیم سرزمین خودمان را حفظ کنیم.»

رئیس کمیته پیگیری عربی در سرزمین‌های اشغالی گفت: «آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند ما را سرکوب کنند و به ما آسیب بزنند، اما نمی‌توانند ما را به پذیرفتن چیزی وادار کنند که نمی‌خواهیم. معامله قرن با اینکه طرح خطرناکی است، اما شکست خواهد خورد. ما می‌توانیم با اراده خود با آن مقابله کنیم. ما مبارزات خود را پیگیری خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار