امام جمعه موقت بوشهر گفت: علاج مشکلات کشور در قوی شدن است که این قوی شدن ملی با تشکیل مجلس و انتخاباتی قوی رقم می‏‌خورد.

قوی شدن ملی با تشکیل مجلس و انتخاباتی قوی رقم می‏‌خوردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر بیان کرد: شهدا در مسیر پیروزیانقلاب با تحمل سختی‎ها و همچنین تحمل شکنجه‎های جسمی و روحی نقش و حماسه‎ای بی بدیل رقم زدند.

او تصریح کرد: سید شهیدان انقلاب اسلامی در استان بوشهر حجت االاسلام ابوتراب عاشوری است که مقام معظم رهبری بخوبی از جایگاه و شخصیت والای این شهید روحانی معنوی تجلیل کردند.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران برخلاف سایر انقلاب‎های بزرگ جهان که در آغاز دهه‎های اول و دوم خود دچار فروپاشی شده و با از بین رفتن آثار و اهداف آن به انحراف کشیده شد در آغاز دهه پنجم عمر خود شادابی و طراوت خاص خود را دارد که نمونه بارز این مهم در تشییع میلیون سردار سلیمانی و همچنین برنامه ‏های مرتبط با این شهید والامقام پدیدار شد.

هاشمی یادآور شد: اکنون نیز پس از گذشت ۴۱ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‎گذرد مسیر رشد تحولات انسانی بر مبنای اسلام و مکتب عاشورا در حال طی شدن است.

او ادامه داد: هدف نهایی انقلاب اسلامی ساختن ایرانی آزاد، متدین، پیشرو، امن، ثروتمند و مستقل است که در این راستا تلاش‌های زیادی از سوی رهبر معظم انقلاب و پیش از آن توسط حضرت امام خمینی این روش را ادامه دادند تا ایران به اوج قله اقتدار، امنیت، عزت، دین محوری و خدا محوری برسد.

امام جمعه موقت بوشهر همچنین با گرامیداشت ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: همافران و نیروی هوایی با بیعت با امام (ره) به سمت حق آمده و راه خود را از طاغوت جدا کردند.

هاشمی یادآورشد: این نیرو در دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی کار‌های بزرگ و ارزشمندی به سرانجام رسانده است.

او همچنین با گرامیداشت شهادت حضرت ام البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا این حضرت را الگوی صبر، ایثار، مقاومت و عشق و محبت به حضرت علی و زهرا (س) دانست.

خطیب نماز جمعه بوشهر همچنین عنوان کرد: ایام دهه فجر برای ملت ایران بی بدیل و بی نظیر است که با بنا نهادن مردم سالاری دینی دوران بی نظیری در ایران و جهان رقم خورد.

هاشمی ادامه داد: ۲۲ بهمن امسال با اربعین سردار سپهبد شهید سلیمان حال و هوای دیگری دارد که آحاد مردم ایران با نام و یاد او در راهپیمایی این روز و جشن انقلاب شرکت می‌‏کنند. وی

خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: انتخابات مهم‎‏ترین مسئله اساسی نظام و زیربنای علاج همه مشکلات و زیرساخت همه پیشرفت‏‌ها است، زیرا هر پیشرفتی با قوانین خوب، ساختار‌های محکم، عناصر و نیرو‌های متخصص و انقلابی رقم می‎خورد.

هاشمی گفت: علاج مشکلات کشور در قوی شدن است که این قوی شدن ملی با تشکیل مجلس و انتخاباتی قوی رقم می‏‌خورد.

او از دیگر موضوع‎های‎ مورد تاکید رهبر انقلاب پیرامون انتخابات را پرهیز از حاشیه سازی دانست و گفت: انتخابات اصل، اقتدار و عزت نظام است و مابقی حاشیه ‏هایی است که توسط برخی ساخته می‎‏شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: کسانی که وزیر، مسئول و صاحب تریبون هستند نباید سخنانی بگویند که به دلسردی مردم منجر شود صحبت‌‏هایی که برخی از مسئولان و قلم به دستان در فضای مجازی بیان و باعث دلسردی مردم می‏شود.

هاشمی افزود: شگفت اینکه برخی از کسانی که به این حاشیه‏‌سازی‏‌ها دامن می‏زنند مسئولیت کنونی آن‌ها برآیند همین سیکل و انتخابات است

او در رابطه با معامله قرن نیز گفت: آمریکایی‎ها دل خوش هستند که با گذاشتن نامی بزرگ بر این طرح، طرخ خود را علیه فلسطین اجرایی کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر در ارتباط با سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر گفت: در این سفر که آیت الله رئیسی پای درد‌ها و مشکلات مردم استان نشستند بدون شک منشا خیر و تحولاتی بزرگ برای استان بوشهر خواهد بود.

هاشمی گفت: قوه قضاییه اقتدار و هوشمندی خود را در مبارزه با از خود نشان داده و بارقه‌های امید را در دل مردم روشن کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.