ششمین روز جشنواره فیلم فجر با حواشی مختلف و البته پخش شهرآورد پایتخت در سینمای رسانه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز ششم جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم «کشتارگاه» عباس امینی آغاز شد. پس از آن مسابقه فوتبال پرسپولیس و استقلال پخش شد و ششمین روز جشنواره با اکران فیلم «مردن در آب مطهر» برادران محمودی به پایان رسید.

عباس امینی در نشست پرسش و پاسخ فیلمش از تصمیم گیری‌های مسئولان جشنواره درباره نمایش فوتبال گلایه و این موضوع را نقد کرد. باران کوثری در بخشی از صحبت‌های خود تمام قد از فیلم‌های «عامه پسند» و «کشتارگاه» دفاع کرد.

فیلم امینی درامی است که نسبت به برخی فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ کیفیت بالاتری دارد و می‌توانست در‌ این بخش باشد و با دیگر آثار رقابت کند.

بازی حساب شده امیر حسین فتحی نیز به این کیفیت اضافه می‌کرد و نشان داد که برای نقش آفرینی در شخصیت مورد نظر زحماتی کشیده است.

فیلمنامه این اثر به لحاظ پرداخت شخصیت ها، کنش و واکنش‌ها و قصه گویی نمره قابل قبولی می‌گیرد هرچند به نظر می‌رسد باید دقایقی از فیلم کوتاه شود.

امینی از جمله کارگردان‌هایی بود که قبل از شروع جشنواره و پس از انتخاب برای حضور در این رویداد، به عقیده برخی‌ها فیلم اولی نیست و حاشیه ساز شد.

شهرآورد پایتخت پس از فیلم «کشتارگاه» در سینمای رسانه پخش شد، اتفاقی که مورد رضایت اهالی رسانه واقع شد. جو حاکم زمان نمایش فوتبال خاص و همراه با فراز و نشیب و حاشیه‌های فراوانی بود.

پس از فوتبال نوبت به  نشست پرحاشیه فیلم سینمایی«مردن در آب مطهر» رسید نشستی که بحث‌های مختلفی از چرایی توهین به ایرانی‌ها تا منفعل بودن پلیس و دین و شریعت و مسیحیت را داشت.

البته علت اصلی پررنگ‌تر شدن این حاشیه‌ها به قبل از نمایش فیلم در سینمای رسانه بر می‌گردد جایی که یکی از منتقدان سینما نقد تندی در مورد فیلم نوشته بود.

البته برادران محمودی تمام این نقد ها را رد کردند و گفتند هدف از ساخت این فیلم نشان دادن بحث پرحاشیه و خطرناک مهاجرت غیر قانونی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار