به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

بهره برداری از ۵۰ طرح عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری دزفول

فرماندار دزفول گفت: ۵۰ طرح عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن عباس سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در حاشیه بهره برداری از طرح‌های عمرانی روستا‌های فاقد دهیاری دزفول به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهرستان دزفول ۴ هزار و ۷۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که ۷۰ درصد از این مساحت صرفاً شامل دو بخش «شهیون» و «سردشت» به ویژه شهیون است.

او با اشاره به توجه ویژه دولت به محرومیت زدایی در تمام نقاط کشور، افزود: از اسفندماه سال ۹۶ اعتباری تحت عنوان «اعتبارات ارزش افزوده» به منظور توسعه زیرساخت‌های روستا‌های فاقد دهیاری کشور اختصاص یافته که این اعتبارات هر ماه به حساب فرمانداری‌های واجد شرایط کشور واریز می‌شود.

بن عباس با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال از این اعتبارات ارزش افزوده به روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان دزفول اختصاص یافته است، بیان داشت: با استفاده از این اعتبارات از سال ۹۶ تاکنون ۲۰۷ پروژه عمرانی شامل بهسازی روستاها، آب‌رسانی، نصب پنل‌های خورشیدی و ایجاد جاده‌های ارتباطی در روستا‌های فاقد دهیاری ۴ بخش شهیون، سردشت، مرکزی و چغامیش دزفول اجرا شده و یا در حال اتمام است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در ادامه با اشاره به وجود ۴۰۰ روستای فاقد دهیاری در بخش «شهیون» تصریح کرد: این روستا‌ها بالای ۵ خانوار هستند؛ ضمن اینکه به دلیل وسعت زیاد و تعدد روستا‌های فاقد دهیاری بخش «شهیون» بالغ‌بر ۷۰ درصد پروژه‌های عمرانی مذکور در روستا‌های این بخش اجرا شده‌اند.

وی تعداد روستا‌های فاقد دهیاری بخش «سردشت» را نیز حدود ۱۰۰ روستا و تعداد روستا‌های فاقد دهیاری دو بخش «چغامیش» و «مرکزی» را نیز کمتر از ۱۰ روستا برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۶۵ پروژه عمرانی در روستا‌های فاقد دهیاری دزفول به ویژه روستا‌های بخش «شهیون» از طریق اعتبارات ارزش افزوده اجرا شده و یا در حال اتمام است که این ۶۵ پروژه شامل ۲۰۷ پروژه مذکور است.

او ادامه داد: از این ۶۵ پروژه، امروز بیش از ۵۰ پروژه عمرانی شامل طرح‌های آب‌رسانی، بهسازی روستا‌ها و ایجاد جاده‌های ارتباطی منشعب از جاده اصلی با ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان به بهره‌برداری رسید که عمده این پروژه‌ها مربوط به روستا‌های بخش شهیون است.

امید بن عباس اذعان داشت: حدود ۱۵ طرح دیگر نیز که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با تقدیر از نقش مؤثر بخش معاونت عمرانی فرمانداری ویژه دزفول و اداره امور عشایر در پیشبرد این پروژه‌ها، اظهار کرد: امیدوار هستیم با ادامه روند اختصاص این اعتبارات ارزش افزوده و اجرای پروژه‌ها بیش‌ازپیش شاهد توسعه و رفع مشکلات زیرساختی روستا‌های محروم و صعب‌العبور شهرستان دزفول باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.