روسیه با روز رسانی بمب‌افکن هسته‌ای سوپر سونیک Tu-۱۶۰ و مجهز کردن آن به تجهیزات ارتباطی و هوانوردی و جنگ الکترونیک، توانایی رزمی آن را به ۲ برابر ارتقا داد.

بمب‌افکن هسته‌ای سوپر سونیک Tu-۱۶۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش روسیه اعلام کرد با به روز رسانی‌های انجام شده بر روی بمب‌افکن هسته‌ای سوپر سونیک Tu-۱۶۰ این کشور و و مجهز کردن آن به تجهیزات ارتباطی و هوانوردی جدید، کارایی جنگی آن به ۲ برابر افزایش پیدا کرد.

روسیه این بمب‌افکن را پس از به روز رسانی کردن، به تجهیزات ارتباطی و هوانوردی جدیدی از جمله کنترل و فرماندهی جدید و پایگاه‌های راداری و جنگ الکترونیک مجهز کرد که به کمک این تجهیزات، توان رزمی این بمب‌افکن به ۲ برابر ارتقا یافته است.


بیشتر بخوانید: زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اقیانوس آرام مستقر شد

ابراز نگرانی روسیه از استقرار کلاهک‌های هسته‌ای جدید آمریکا


ارتش روسیه تصاویر این بمب‌افکن به روز شده را روز پنجشنبه منتشر کرد اگر چه پرواز آزمایشی آن اوایل ماه جاری در سایت پروازی کازان انجام شده بود. این بمب افکن پرواز کوتاهی انجام داده و برای حدود نیم ساعت در ارتفاع ۱۵۰۰ متری پرواز کرد.

بمب افکن سوپر سونیک Tu-۱۶۰ که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را نیز دارد اواخر دوره شوروی معرفی شد و از آن زمان در نیروی هوایی روسیه فعالیت داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار