مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با بهره برداری از طرح های دهه فجر یش از ۲ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شد.

اضافه شدن بیش از ۲ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان در دهه فجر برگزار می‌شود گفت: از دهه فجر سال گذشته تا کنون ۲ هزار و ۲۶۰ متر مربع به زیر بنای کتابخانه‌های عمومی استان افزوده شده است.

او افزود:: طرح توسعه کتابخانه شهید رجایی در ۲۷۰ متر مربع زیر بنا افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه سرانه زیر بنا کتابخانه‌های عمومی به ۲.۶۶ متر مربع رسیده است افزود: هم اکنون ۱۱۶ کتابخانه عمومی با زیر بنا ۴۶ هزار و ۳۱۲ در استان همدان به ارائه خدمات می‌پردازند.


زارعی با بیان اینکه کتابخانه شهید آزموده شهر زنگنه با زیر بنا ۸۵۰ متر مربع، کتابخانه مشارکتی زندان ملایر با زیر بنا ۶۰ متر مربع، کتابخانه سالن همایش‌های قرآنی و فرهنگ سرای کسب و کار با یک هزار و ۸۰ متر مربع، مجموع فضا‌های کتابخانه‌ای بودند که در یک سال گذشته به امکانات استان افزوده شدند.

زارعی در ادامه با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی به مناسبت دهه مبارک فجر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار می‌شود، بیان کرد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ماه عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان همدان رایگان بود.

 او همچنین به اجرای برنامه‌هایی، چون نشست‌های نمایشنامه‌خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه، عصر شعر با موضوع انقلاب و برپایی نشست‌های بصیرتی اشاره کرد و افزود: برگزاری بیش از ۱۰ مورد جشن انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰۰ نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، فضاسازی و آذین بندی ۱۱۶ کتابخانه عمومی استان، ۱۵۰ نشست کتابخوان، ۳۰ مسابقه کتابخوانی، ۳۱ جلسه نقد و بررسی، چهار رونمایی از کتاب، ۳۰ عنوان برنامه ویژه کودکان، ۱۰ جلسه عصر شعر با موضوع انقلاب اسلامی و ۲۶ نشست بصیریتی و سخنرانی در نظر گرفته شده که در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به منظور ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان مسابقات بسیاری از جمله کتابخوانی، روزنامه دیواری انقلاب، خوش نویسی شعار‌های انقلاب، شعار نویسی، انشا نویسی، نقاشی و دانستنی‌های انقلاب در نظر گرفته شده است که توسط کتابداران در کتابخانه‌های عمومی استان در حال برگزار است.

زارعی بیان کرد: طرح شناسایی و سنجش نیاز‌های اجتماعات محلی شهرستان فامنین در حوزه خدمات کتابخانه‌های عمومی همزمان با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین به فرماندار شهرستان و با حضور محمد جوهرچی، مدیرکل پژوهش و آموزش نهاد رسماً آغاز شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: این طرح با هدف ایفای نقش موثر کتابخانه برای شناسایی و پاسخ به نیاز‌های مردم این شهرستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعریف شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.