رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد از برگزاری چهارمین دوره آموزشی پای درس ماه ویژه مربیان و مدیران کانون‌های پیش دبستانی و دانش آموزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان میبد گفت: این دوره آموزشی یک روزه با هدف آشنایی مدیران و مربیان کانون‌های دانش آموزی هلال احمر با تاریخچه، اصول و اهداف و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر برگزار گرشد.

بناء با بیان اینکه در این دوره ۶۰ نفر از معلمان و مربیان در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش حضور یافتند، افزود: طرح پای درس ماه در زمینه نحوه فعالیت و هماهنگی به ویژه طرح ملی دادرس و برگزاری مجامع عمومی دانش آموزی و برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برگزار می‌شود.

او بیان کرد: ارتقای آمادگی عمومی جامعه برای مواجهه با حوادث می‌تواند در کاهش آسیب‌های جسمی، روحی و مالی افراد نقش مهمی داشته باشد. طرح دادرس در حقیقت آماده سازی دانش آموزان برای امدادرسانی به خود و دیگران است و جمعیت هلال احمر برای ارائه آموزش به اقشار مختلف مردم از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود استفاده می‌کند.

بناء با اشاره به مباحث طرح پای درس ماه گفت: در این دوره شرکت کنندگان با مفاهیم مهمی، چون آموزش‌های امدادی، آشنایی با تاریخچه و اهداف جمعیت هلال احمر، آشنایی با ساختار سازمان جوانان و کانون‌ها و آشنایی با طرح دادرس، آموزش سامانه ساجد آشنا می‌شوند.

سرفصل‌های دوره آموزشی مربیان شامل مباحث سوختگی، خفگی ها، بانداژ، پانسمان و حمل مصدوم است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.