آمریکا با متوسط سالانه ۱۴۳ میلیارد دلار، بیشترین سهم را در تجارت تسلیحات نظامی دنیا در اختیار دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های گردآوری شده از سوی وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد کشور‌های دنیا سالانه نزدیک به ۳ تریلیون دلار را صرف تجارت تسلیحات نظامی می‌کنند، که در این میان آمریکا با نزدیک به ۸۰ درصد در این زمینه پیشتاز است.

گزارش مربوط به مخارج نظامی و انتقال اسلحه وزارت خارجه آمریکا، که در دسامبر سال ۲۰۱۹ منتشر شد، تازه‌ترین ارزیابی این کشور از میزان هزینه‌های ارتش‌های جهان از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۷ است.

نتایج این ارزیابی نشان می‌دهد میزان تجارت تسلیحاتی علیرغم کاهش از سطح ۲۰۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۳، در دوره تحت بررسی (۲۰۱۷-۲۰۰۷) با افزایش ۶۵ درصدی از حدود ۱۱۹ میلیارد دلار به نزدیک به ۱۹۵ میلیارد دلار رسیده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به سهم بالای آمریکا از تجارت تسلیحاتی دنیا، آن را به اتکای کشور‌های دارای حکومت‌های دموکراتیک و ثروتمند به واشنگتن به عنوان یک منبع تسلیحاتی نسبت می‌دهد.

بنا به گزارش وزارت خارجه آمریکا، این کشور ۷۹ درصد، به طور میانگین سالانه ۱۴۳ میلیارد دلار، از تجارت تسلیحات نظامی دنیا را برعهده دارد.

در این گزارش ادعا شده است بیش از نیمی از صادرات تسلیحاتی آمریکا به ثروتمندترین و دموکراتیک‌ترین کشور‌های جهان صورت گرفته است.

بنا به گزارش وزارت خارجه آمریکا به نظر می‌رسد کشور‌های ثروتمند دنیا بیش از ۹۷ درصد از صادرات تسلیحات نظامی و بیش از ۶۳ درصد از واردات تسلیحات نظامی را به خود اختصاص می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار