امام جمعه کرمان گفت: مکتب، راه، هدف و آرمان‌های امام عظیم الشان مورد استقبال بی نظیر و کم نظیر جوانان ایرانی قرار گرفت و همه خود را شیفته امام می‌دانستند.

جوانان، مخاطب آرمان‌های امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در مراسم طرح ملی سلام بر امام در گلزار شهدای کرمان گفت: جاذبه اسلام به دست پربرکت امام عظیم الشان توانست در همان فضا و زمان انقلابی شکوهمند و اسلامی را به پیروزی برساند و دنیای شرق و غرب را مبهوت این حرکت انقلابی مردم بگرداند.

او افزود: طولی نکشید توطئه‌ها علیه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به وسیله دشمنان قسم خورده آغاز شد، اما علیرغم همه توطئه‌ها انقلاب راه و مسیر خود را هر روز قوی‌تر از روز قبل ادامه داد.

علیدادی سلیمانی بیان داشت:، چون در دفاع مقدس معنویت، اخلاص، خداترسی، تهجد، تعبد و تقوا و امثال آن موج می‌زد لذا حقیقتا دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود.

او گفت: دفاع مقدس فرماندهان و رزمندگانی کم نظیر در تاریخ اسلام را تحویل جامعه داد و یکی از فرماندهان روز‌های اول کارزار و جنگ و دفاع مقدس شخصیتی است همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز این جلسه به محوریت آن شخصیت عزیز شکل گرفته است.

نماینده، ولی فقیه در استان در خصوص سردار سلیمانی تصریح کرد: او شخصیتی بود که در عملیات‌های مختلف و میادین متعدد و در کمال قرب به خدا و اخلاص توانست مدیریت سخت‌ترین دوران دفاع مقدس را برعهده بگیرد.

او افزود: در زندگی سپهبد شهید اخلاص و قرب به خدا است و همه حرکت و همه فعالیت و تمام قدرت او صرف این می‌شد که رضایت خدا را جلب کند.

حجت الاسلام علیدادی گفت: جبهه مقاومت در جغرافیای اسلامی دارای این انسجام نبود که این جبهه تبدیل به جبهه واحد شد و برادرانی از اقوام و ملت‌های مختلف تحت فرماندهی واحد با هدف واحد امت اسلامی را در جبهه مقاومت شکل دادند و توانستند یک لشکر واحدی را در مقابل استکبار جهانی رقم بزنند.

نماینده، ولی فقیه افزود: وقتی هر چه طرح و نقشه ارائه دادند با تدبیر، مدیریت، اخلاص، شجاعت و سلحشوری فرماندهان جبهه مقاومت به خصوص سیدالشهدا مقاومت خنثی شد آن وقت دیدند که تنها راه این است که بی هوا، ناجوانمردانه در دل شب و بزدلانه شخصیتی عزیز یعنی سپهبد را به شهادت برسانند.

او بیان کرد: دومین مساله در زندگی سپهبد شهید اطاعت پذیری از رهبری چه در زمان امام عظیم الشان و چه در زمان رهبر فرهیخته انقلاب بود که در تمام دوران مبارزه ۴۰ ساله و قبل از آن در خط رهبری نظام و ولایت فقیه قرار گرفتند و این هنر امام عظیم الاشان است که می‌تواند فرماندهان عالی رتبه را در این سطح تربیت و به جهان اسلام عرضه کند که امروز افتخار جهان اسلام شهید سلیمانی است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: استقبال باشکوه مردم در جهان اسلام و نشستن در ماتم این عزیز و استقبال از جنازه این شهید عزیز صحنه‌های تکرار نشدنی و کم در تاریخ است و بعد از آن از روزی که در گلزار شهدای کرمان این شهید دفن شده است، زیارتگاهی در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از جهان اسلام و شهر‌های مختلف هر روز مملو از زائرینی است که در طول عمر به این شهر مسافرت نکردند و فقط می‌آیند که در این گلزار شهدا حضور پیدا کنند و این شهید عزیز را زیارت کنند.

مراسم طرح ملی سلام بر امام همزمان با اجرا د رحرم مطهر رضوی در گلزار شهدای کرمان نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.