رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی گفت:در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های شهرستان گرمی تیغ زنی و حریم زنی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف فرمان، رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی در بازدید از محور انگوت گفت: در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان گرمی در ۱۰ ماهه گذشته توسط راهداران تیغ زنی و حریم زنی شده است.

او با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران پرتلاش این شهرستان بیش از یک هزار متر مکعب از جاده قدیم و راه روستایی این شهرستان را ریزش برداری انجام داده اند افزود: از آنجایی که بهسازی و زیرسازی راه‌های روستایی از اولویت‌های مهم راهداری این شهرستان می‌باشد از ابتدای امسال ۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان گرمی شن ریزی شده است.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی با اشاره به اینکه ۷۰۰ متر مکعب ترانشه برداری و ۱۶۰ مورد دپوی خاکی در محل پرتگاه‌ها ایجاد شده است تصریح کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۳۵ دستگاه از دراواسیون پل‌ها در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی لای روبی شده و همچنین ۶۰ عدد از علایم روی گاردریل‌ها تعمیر و علایم جدید نصب شده است.

فرمان در جهت افزایش ضریب ایمنی جاده خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان را در ۱۰ ماهه گذشته یاد آور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران زحمتکش با استفاده از هزار و ۳۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری انجام داده اند.

او لکه گیری و روکش آسفالت مسیر گرمی-هادی بیگلو، جاده لنگان، راه جدید محور -گرمی اردبیل، روستا‌های کوراماللو- زنگیر -کلان را از اقدامات مهم راهداران در حوزه ایمن سازی محور‌ها عنوان کرد و گفت: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های روستایی تکله -درویش گورونمز وجهانگیرلو نیز در مرحله مناقصه و تعیین پمانکار می‌باشد که با تلاش راهداران در موعد مقرر انجام خواهد شد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی خط کشی، نصب علایم و عملیات ایمن سازی پرتگاه‌ها در بزرگراه جدیدالاحداث قفقاز بطول ۷ کیلومتر، تعویض ۱۲۰ عدد از علایم فرسوده، نصب ۱۲ عدد چراغ روشنایی، نصب و تعمیر ۷ مورد سرعت گیر پلاستیکی و ایجاد دو نقطه سرعتگیر را اقدامات مهم راهداری شهرستان گرمی در ده ماه گذشته برشمرد و افزود: عملیات بهسازی و زیرسازی ورودی شهر گرمی نیز با فعالیت شبانه روزی راهداران انجام شده است.

فرمان از انجام ۸ هزار و ۲۵۰ کیلومتر باند برفروبی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبرداد و گفت: جهت انجام عملیات زمستانی ۵ اکیپ راهداری در قالب ۴۲ نفر نیروی انسانی و ۳۵ دستگاه ماشین الات در محور‌ها و گردنه‌های این شهرستان مستقر هستند.

او با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری شهرستان گرمی به صورت ۲۴ ساعته در محور‌ها حضور فعال دارند وآماده خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند افزود: اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان گرمی مسئولیت نگهداری ۹۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی، روستایی، خاکی و شنی را برعهده دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.