رئیسی گفت: انتخابات مهمترین مساله کشور است و همه کسانی که دل در گرو نظام دارند باید رسالت خود را انجام دهند.

انتخابات مهمترین مساله کشور است/ وابستگی و ارتباطات مانعی برای اجرای عدالت نخواهد بودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر خود به بوشهر در دیدار با خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم گفت: امیدوارم خداوند به مسئولان توفیق دهد که با تمام وجود رسالت شهیدان را محقق کنند.

رئیسی ادامه داد: آخرین باری که توفیق یافتم در جمع مردم ولایتمدار با بصریت و مخلص بوشهر حضور یابم، نهم دی پارسال بود که جمعیت و حضور مردم بسیار مثال زدنی بود و نشان دهنده توجه این مردم به رسالت شهیدان استان در طول تاریخ.

او افزود:  زمان شناسی از ویژگی‌های مهم شهیدان ماست. این که در هر زمانی چه امری ضرورت دارد و وظیفه فرد در آن زمان چیست؟

رئیس قوه قضائیه افزود: زمانی رهبر معظم انقلاب گفتند که طلاب و دانشجویان باید سیاسی باشند برخی این صحبت را این گونه تعبیر کردند که باید عضو جریان سیاسی باشند در حالی که معنای اصلی آن این است که فرد باید زمان شناس باشد، نیازجامعه را بداند و تلاش خود را برای رفع نیاز جامعه به کار گیرد و خطر پذیر و مسئولیت پذیر باشد.

رئیسی بیان کرد: امروز پیش روی ما شهیدانی هستند که جلوه دشمن شناسی، وظیفه شناسی، دوست شناسی و زمان شناسی بودند و رمز ماندگاری آنها نگاهشان به وجه الله بود که در عالم وجاهت مربوط به خدا اولیاءاله و ائمه اطهار است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رمز بقای شهدای ما آن است که خونشان به  ثاراله متصل شده است ،افزود: خونی که به ثاراله وصل شود، از بین رفتنی نیست و به طور قطع جاودانه خواهد شد و خداوند منتقم آن خون می شود.

رئیسی شهدا را روشنفکران حقیقی جامعه دانست و این سوال را مطرح کرد ، روشنفکر کسی است که جامعه را به طرف فرهنگ غربی و مغرب زمین سوق دهد یا کسی است که جامعه و  نیاز جامعه را بشناسد و به عنوان دیدبان تیزبین جامعه کار کند؟

او تاکید کرد: دیدبان تیزبین فرزانه ما دیروز فرمودند که آنچه پیش رو داریم وظیفه است یعنی شرکت در انتخابات .

رئیسی گفت: انتخابات مهمترین مساله کشور است و کسانی که دل در گرو عزت کشور و نظام دارند باید وظیفه خود را در اننخابات انجام دهند و هر کسی با هر انگیزه ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد  به این دلیل که منافع او اقتضا نمی کند، چه بداند یا نداند در جریان خواست دشمن قرار می‌‎گیرد.

راهبرد دشمن ناامید کردن مردم است

او ادامه داد: راهبرد دشمن این است که مردم را ناامید کرده و نسبت به داشته‎های عظیم کشور دچار دغدغه و تزلزل کند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: دوستداران انقلاب و نظام باید در جهت نیاز و گره گشایی مردم حرکت کنند. رهبری این را برای ما وظیفه دانستند و  وظیفه جدی ما و آنچه که انقلاب در گام دوم از ما می‌‎خواهند این است که کشور را توانمند کنیم. کشور قوی دستگاه‌های قوی می‌خواهد.

او با بیان اینکه مجلس قوی از پایه‌های مهم شکل گرفتن کشور قوی است، تاکید کرد: باید کسانی در این مجلس باشند که ایمان به خدا، مردم داری، دوری از اشرافیت را سر لوحه کار خود قرار دهند.

رئیسی قدردانی از مردم را وظیفه همه مسئولان عنوان کرد و با اشاره به درخواست فرزند شهیدی که پیش از او صحبت کرده بود، گفت: فرزند شهید از دستگاه اداری و قضایی درخواست عدالت و حق را داشت که باید بگویم اراده ما و همکارانمان به تبعیت از خواست رهبر اجرای عدالت است.

او افزود: هدف امام، رهبری و قانون اساسی اجرای عدالت است و باید به دنبال عدالت در همه دستگاه‌ها باشیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برای اجرای عدالت، مردان و زنان عادل و قوانین عادلانه نیاز است، رعایت قوانین عادلانه و تناسب اجرای قوانین نیاز است.

رئیسی تاکید کرد: عدالت در همه دستگاه‌ها باید اجرا شود، مردم خواستار کارآمد بودن دستگاه های اجرایی هستند که به خواست آنها توجه شود.

او گفت: دستگاه قضائی نیز به دنبال آن است که عدالت تحقق یابد و برای این کار همه همکاران ما تمام تلاش خود را به کار گرفته اند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: جناح و حزب سیاسی، وابستگی و ارتباطات مانعی برای اجرای عدالت نخواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه ابتدا خدا را ناظر و حاضر می‌دانیم، افزود: مردم می‌توانند مراقبان امینی برای ما باشند.دستگاه‌های کشور باید مردم را بهترین مراقبان بدانند. حضور مردم می‌تواند بسیاری از امور را در جای خود قرار دهد.

او از مسئولان دادگستری استان بوشهر نیز خواست در نشست با نخبگان، خانواده‌‎های معظم شهدا، دانشگاهیان و حوزویان  مسائل و دغدغه‌ها را بررسی کنند.

رئیس قوه قضائیه صبح امروز برای بررسی مسائل حقوقی و قضائی استان بوشهر به این استان سفر کرده است.

او، افزون بر دیدار با خانواده معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم، دیدار با قضات، شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست شورای عالی قضایی و نشست خبری را در برنامه سفر یک روزه خود به بوشهر دارد.

مجلس جای کسانی است که مسائل و مشکلات را به خوبی می شناسند

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: مجلس جای کسانی است که با همه وجود به نظام و ارزش های آن عشق می‌ورزند و مسائل و مشکلات را به خوبی می شناسند، چنین مجلسی قوی خواهد بود و می تواند نظارت قوی داشته باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه کار را به صورت جدی انجام دادن مهم است، ادامه داد: همه باید در هر حوزه‌ای با انگیزه کار کنند. هر جا نیروی باانگیزه وجود داشته کار به خوبی پیش رفته است.

او بیان کرد: آنجاهایی که چهره های مصمم ،کارآمد و شجاع داشتیم موفقیت های بزرگی کسب کردیم.

رئیس قوه قضاییه گفت:داشتن روحیه انقلابی،بسیجی و در یک کلمه روحیه «ما می توانیم» گره از گره های کشور می گشاید به ویژه در حوزه اقتصادی بسیار راهگشا خواهد بود.

لزوم فعال شدن اقتصاد دریایی

رئیسی با تاکید بر لزوم فعال شدن اقتصاد دریا، گفت: تنها در استان بوشهر نزدیک به هزار کیلومتر مرز دریایی وجود دارد که فعال شدن اقتصاد دریا می تواند برای کاهش بیکاری بسیار موثر باشد. در برخی از کشورهای اروپایی  ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی آنها ناشی از درآمد دریاست؛ لذا فعال شدن اقتصاد دریا که ذخایر ارزشمندی برای زندگی مردم دارد، مهم است.

او افزود: بدانید حضور مجاهدانه در عرصه اقتصادی موضوع مهمی است زیرا هر چه توانمندتر شویم دشمن نا امیدتر خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: بعضی آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست،جامعه ما می تواند این آسیب ها را نداشته باشد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید شاهد کاهش جرم در دستگاه‌ها باشیم، افزود: هنجارهای اجتماعی باید افزایش و ناهنجاری‌های اجتماعی باید کاهش یابد که راه آن این است که به آنچه از فرهنگ غنی دینی، ارزش‌های انقلاب اسلامی و ثمره خون مطهر شهدا داریم، توجه شود.

او بیان کرد: این موارد همه انسان ساز، هویت ساز و جریان ساز است و باید از این هویت سازی‌ها نهایت بهره برداری بشود و تلاش صورت گیرد که به این هویت انقلابی و هویت کار، تلاش، خستگی ناپذیری، ابتکار و خلاقیت میدان داده شود که در این صورت به یقین هنجارهای اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از مشکلات کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
گرانی وبیکارری مردم را له کرده است کاری بکنید
Bulgaria
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
مردم ایران اسلامی همیشه در صحنه بوده و هستن فقط گرانی ، اختلاصها که اذیت می‌کند کمی بیشتر در مورد گرانی خودرو واملاک که چند برابر شده قوه قضائیه وارد شود و عامل آنرا اعدام کند هر که باشد درست میشود وضع ، ملت همان ملت سالهای انقلاب هستند با امام و رهبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
درمحله ما ۱۷نفر ازنعمت خودرو بی بهره اند که درمیان این عده یک نفر یک پیکان ۸۰دارد که مدت یک ماهی است این خودرو را روزی دراختیار یک نفربه مدت ۲۴ساعت به نوبت قرار میدهد تابا خانواده تفریح کوچکی داشته باشند وهرموقع که خودرو خرابی یا مشکلی داشته باشد ۱۷نفر باهم هزینه را پرداخت میکنند...ومالک میگویدزمانی که بچه های شاد وخندان راسوارخودرو میبینم احساس میکنم دنیا دردستان من است.حالا سید جان چنین نماینده ای سراغ داری به ما معرفی کن تارای دهیم ضمنا این بنده خدا بیسواد هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بداد گرانی برسید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اگه عدالت دارید خواهش میکنم قیمت ماشین پایین بیارید
Sweden
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
دوباره اینااحتیاج به مردم دارند یارانه مارابدهید ماتو این مملکت زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
جناب رییسی،من کارگر بعد از ۲۲سال کار سخت در شرکت نفت و داشتن فرزند ۱۹ساله معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید آیا نباید رسمی بشوم و از امکانات پزشکی و رفاهی شرکت نفت استفاده کنم؟عدالت که شما فرمودید کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بداد وضعیت معیشت مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
یک باریکی ازشما مسؤلین اومدید بگید، چرااینقدر گرانی هست، ویاازفردا همه ی قیمتهابرمی گرده به 2 سال پیش، ویاکسی حق گرانفروشی رانداره، ویاازفلان تاریخ قیمت همه ی کالاها برای یکبار به پایین ترین حد خود برسه، وهمه یک بار ضرر کنند ولی بعدازآن همه چیز آروم بشه( به قول معروف مرگ یه بار وشیون یه بار) ویاشرایطی رابوجودبیاورید که جوانان بدون شرط وشروط همه سرکاربروند،!!؟؟ شرایط کاروزندگی چندنسل داره می سوزه!!؟؟ کی جوابگوه!!؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
همه باهم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
دشمن نمی تونه مردم از نظام دلسرد کنه
چیزی مردم را از نظام دلسرد می کنه تاخت و تاز مافیای و تماشاگر ماندن شماست
که انگار کرو نابینا هستید و درد دل مردم را نمی شنوید و غارت شدن جیب ملت را نمی بینید
پس بجنبید تا مافیا کار کشور را تموم نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سید بزرگوار، خدا شاهده که خودی های مسئولان بی درد و ... ما رو ناامید کردن و سالهاست که ناامید میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
نمایندگانی که نتونستن جلوی گرونی بنزین رو بگیرن و طرف گرانی رو گرفتن مشخص شد بود نبودشان برامون فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
بله به نظر من اصلا مجلس و این همه هزینه انتخابات و حقوق فوق نجومی رو به نخبگان بدن تا اسباب و اساسیه صنعت و پیشرفت کشور را تولید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
باید درست رای بدیم دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
گرانی بنزین تصمیم سران سه قوه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
رئیس جمهور عزیز ومحبوبم روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سیدجان ما قبول داریم انتخاب مهم است اما وقتی میرن مجلس بعد مردم رو فراموش میکنند قوانین وضع می کنند به ضرر مردم .تو مجلس یکی که خرف حساب میزنه کسی گوشه نمیده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
هرچی بدبختی و گرانی سر ما اوردید بنزین رو گرون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
مهم تر از انتخابات سلامت ملت و جلوگیری از شیوع کروناست.