جولایی گفت: ۱۴هزار و ۶۶۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارند که هفت هزار و ۵۷۷ نفر از آنان تک جرم بوده و واجد شرایط کمک هستند.

بیش‌از ۱۴ هزار زندانی جرائم غیرعمد در کشور وجود داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد کشور با هزار و ۳۹۶ نفر به استان تهران و کمترین با ۶۴ نفر به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

او  افزود: همچنین بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد کشور با ۱۱ هزار و ۲۰۶ نفر به بدهکاران مالی و ۲ هزار و ۶۵۶ نفر به مهریه اختصاص دارد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه پنج هزار و ۵۶ زندانی جرائم غیرعمد کشور در ۹ ماهه سالجاری آزاد شدند بیان کرد: طلبکاران به عنوان بزرگترین خیران در مجموع با گذشت ۴۷ درصد بدهی خود این ستاد را در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک قابل توجهی کرده‌اند.

او  همچنین با اشاره به اهمیت قوانین تصویب شده به همت ستاد دیه در کاهش جرائم و زندانیان جرائم غیرعمد، گفت: با پیگیری‌های مستمر ستاد دیه طرح بررسی، اصلاح و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث و همچنین اصلاح قانون صدور چک انجام شده که نتایج بسیار خوبی در پی داشته است.

جولایی با اشاره به طرح بخشایش فاطمی گفت: این ستاد در بازه زمانی تولد تا شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به راه‌اندازی طرح بخشایش فاطمی کرده است که تاکنون هزار نفر از شهروندان کشور با حمایت‌های مالی خود در قالب این طرح به مدد ۲۳۰ زندانی زن با جرائم غیرعمد آمده‌اند.

او متوسط بدهی مالی زنان زندانی را ۵۰ میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار