رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، فردا پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ ماه به منظور افتتاح ۵ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی به جنوب استان کرمان سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان از سفر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ششمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر به جنوب استان کرمان خبر داد.

او به تشریح برنامه های سفر وی پرداخت و گفت: رییس سازمان برنامه و بودجه فردا پنجشنبه۱۷ بهمن‌ماه به جنوب استان کرمان سفر خواهد کرد.

رودری با اشاره به سفر قبلی نوبخت به استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت مصوبات سفر قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: در سفر قبلی دکتر نوبخت، ۱۶ سرفصل و برنامه برای استان کرمان مصوب و تعریف شد که چند مورد نیز استان به آن‌ها اضافه کرد که همه مصوبات اجرایی شدند، اما برخی از آن‌ها به بهره‌برداری نرسیده‌اند، این درحالیست که هیچ پروژه و مصوبه بدون اقدامی نداریم.


او با بیان این مطلب که به لحاظ اعتباری بالغ بر ۸۰ درصد مصوبات سفر قبل رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کرمان اجرایی شده‌اند، تصریح کرد: در سفر قبل حدود ۶۸۰ میلیارد تومان پروژه و طرح مصوب شد که حدود ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان داشت: در سفر قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم استان کرمان مصوب شد که مقرر شده بود ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۵ هزار واحد دیگر نیز از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرایی شوند که تاکنون ۴ هزار واحد توسط بنیاد مسکن به بهره‌برداری رسیده و به شکل نمادین توسط دکتر نوبخت معاون رییس جمهور در این سفر یک واحد افتتاح خواهد شد ضمن آنکه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز تاکنون یک هزار و ۳۵۰ واحد احداث کرده است.

رودری با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی از ۱۰ هزار واحد مسکونی مصوب شده برای محرومان در سفر دکتر نوبخت به جنوب استان کرمان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با توجه به اینکه اقدامات اولیه همچون تامین مصالح، واگذاری زمین‌ها و مجوز‌ها انجام شده، پیش‌بینی ما این است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طور ۱۰۰ درصدی تا پایان سال تعهدات خودش را اجرایی خواهد کرد و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز براساس برنامه زمان‌بندی که به آن‌ها ارایه شده تا پایان سال بخش عمده‌ای از این واحد‌های مسکونی را به اتمام خواهند رساند.

او با اشاره به اینکه برای دولت تدبیر و امید مناطق محروم اهمیت ویژه‌ای دارد، به تشریح اهداف سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان کرمان پرداخت و افزود: این سفر به منظور سرکشی از مناطق سیل‌زده جنوب استان و پیگیری مصوبات سفر قبلی وی به استان کرمان خواهد بود.


رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: متناسب با اهداف سفر نوبخت، استان برنامه‌هایی را مشخص کرده که در جلسه شورای برنامه‌ریزی مطرح خواهند شد و درخواست‌های مربوط به جنوب استان کرمان یا کل استان در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

رودری بیان داشت: یکی از موارد مهم دستاورد‌های سفر قبلی رییس سازمان برنامه و بودجه به استان کرمان احداث واحد‌های مسکونی در مناطق محروم بوده که خوشبختانه تاثیر خوبی داشته است، اما اینکه تصمیم جدیدی همانند مصوبه سفر قبلی داشته باشیم، در تصمیم‌گیری رییس سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: هیئت دولت ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار