طاهرخانی گفت: نرخ سود واحد‌های مسکن مهر اکنون یارانه‌ای است که در صورت مراجعه نکردن متقاضیان،به ۱۸درصد افزایش می یابد.

کباری/ افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر در صورت مراجعه نکردن متقاضیانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل شرکت عمران شهر‌های جدید تصریح کرد: سهم شهر‌های جدید از مسکن مهر ۴۰۰ هزار واحد بوده است که ۳۴۰ هزار واحد متقاضی داشت.

او گفت‌: از این ۳۴۰ هزار واحد که متقاضی داشته ۳۲۵ هزار واحد در مرحله نازک کاری هستند و بخش ساخت و ساز مسکن مهر در شهر‌های جدید رو به اتمام است.

طاهرخانی بیان کرد: از این ۳۴۰ هزار واحد که متقاضی داشته اند ۲۵۰ هزار واحد فروش اقساطی شده و تحویل داده شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: ۸۰ هزار واحد به علت‌های مختلف تحویل داده نشده است.

او یادآور شد: این واحد‌ها به دلیل وجود دلال‌ها و مراجعه نکردن مردم و همچنین مشکلاتی که تعاونی‌ها برای آن‌ها ایجاد کرده‌اند تحویل داده نشده‌اند.

طاهرخانی افزود: اگر متقاضیان مسکن مهر که در شهر‌های جدید هستند واحد آن‌ها تکمیل شده، ولی برای تحویل واحد‌ها مراجعه نکنند نرخ سود این واحد‌ها افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: هم اکنون نرخ سود واحد‌ها یارانه‌ای است، اما بعد از عدم مراجعه متقاضیان نرخ سود آن‌ها به ۱۸ درصد افزایش می‌یابد و اکنون نرخ سود این واحد‌ها ۱۴ و ۹ درصد است.

او بیان کرد: تا پایان امسال ۱ هزار و ۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران برای بخش‌های زیر بنایی و رو بنایی هزینه می‌کنیم.

طاهرخانی گفت: از اول مهر امسال فروش عرصه مسکن مهر را شروع کرده‌ایم و از منابع آن برای پروژه‌های مسکن مهر استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر هیچ شهر جدیدی نداریم که با مشکل کمبود مدرسه و یا فضا‌های سبز و یا واحد‌های تجاری مواجه باشند.

او گفت: در دو سال اخیر ۹۴ مدرسه، ۵۶ ورزشگاه، ۷ فرهنگسرا، ۲۴ مسجد و چند پارک در شهر‌های جدید ساخته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار