سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : به زودی مرحله دوم سامان‌دهی اثر تاریخی طاق گرا شامل نورپردازی آن را اجرا می‌کنیم.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«علیرضا برشاهی» سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : پس از زلزله سال ۱۳۹۶ راه دسترسی به بنای تاریخی طاق‌گرا واقع در مسیر جاده سرپل ذهاب به علت ریزش سنگ از کوه بسته شد و از سوی دیگر با توجه به اهمیت و ارزشمندی این اثر تاریخی نیاز به ساماندهی آن داشتیم تا گردشگران بیشتری را جذب آن کنیم.

او گفت : براین اساس، ابتدای امسال توانستیم اعتبارات مناسبی را برای اجرای مرحله اول سامان‌دهی این اثر بگیریم و در تابستان عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در این مرحله سامان‌دهی سنگ‌هایی که از کوه ریزش کرده بود، بازگشایی راه دسترسی به بنا، احداث سنگ‌فرش و محوطه‌سازی آن را انجام دادیم.

برشاهی افزود: پس از انجام گام اول سامان‌دهی، درخواست اعتبار لازم برای اجرای مرحله دوم را دادیم که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت.

او گفت: در این مرحله روشنایی و نورپردازی اثر و پاک‌سازی محوطه بنا را انجام می‌دهیم و خدماتی برای رفاه بیشتر گردشگران در محوطه این اثر ایجاد شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه اجرای مرحله دوم ساماندهی طاق گرا حدود یک ماه به طول خواهد انجامید، افزود: امیدواریم با مجموعه این اقدامات برای نوروز ۱۳۹۹ چهره‌ای متفاوت را از این اثر تاریخی عهد ساسانیان به گردشگران نشان دهیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.