فرماندار شهرستان دیر گفت: مرز‌های دریایی این شهرستان برای پیشگیری از ورود کرونا ویروس به طور دقیق رصد می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  کریم علی‌حسنی فرماندار دیر در نشست شورای پدافند غیرعامل با اشاره به تردد کشتی‌ها با اتباع خارجی و لنج‌های سفاری در این شهرستان گفت: برای حفظ سلامت جمعی، اقدام‌های پیشگیرانه در مرز‌ها به منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا باید بسیار قوی‌تر باشد و دستگاه‌های مرتبط با شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند.

او افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای پدافند غیرعامل و شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر، هم‌اکنون گروه‌های مراقبت مرزی برای غربالگری ملوانان حضور دارند و اقدام‌های لازم برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در حال انجام است.

فرماندار دیر با تاکید بر  استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ها برای آگاهی بخشی به جامعه، ادامه داد: باید با حفظ آرامش جامعه، آموزش‌های لازم ارائه شود و مردم فقط به توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص راه‌های پیشگیری عمل کنند.

علی‌حسنی  بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش هم باید بستر لازم برای آموزش اصول پیشگیری از کرونا ویروس را فراهم آورند.

احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: پایگاه بهداشتی مرزی دریایی در محل اسکله بندر دیر مستقر است و تجهیزات لازم مانند تب سنج لیزری تامین شده و کنترل لنج‌ها و کشتی‌های ورودی به اسکله و مراقبت‌های لازم به طور جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.