رئیس پلیس راه استان آذربایجان غربی؛ امسال بیش از ۱۷ هزار مورد تصادف در جاده‌های استان اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،کمال حسین زاده رئیس پلیس راه آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ده ماه نخست سالجاری بیش از ۱۷ هزار مورد تصادف جرحی، فوتی و خسارتی در جاده‌های استان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش دارد.
حسین زاده افزود: در تصادفات فوتی ۱۷ درصد و در تصادفات جرحی ۷ درصد افزایش دارد. همچنین از کل تصادفات رخ داده در ده ماه نخست سالجاری ۱۷ درصد مربوط به تصادفات موتورسیکلت می‌باشد.
 
او در ادامه گفت: بیشترین تصادفات فوتی به ترتیب در حوزه میاندوآب با ۲۰ درصد، پلیس راه ماکو ۱۲ درصد و پلیس راه ارومیه به خوی با ۱۱ درصد رخ داده است که بیشتر تصادفات در روز‌های پایانی هفته پنج شنبه و جمعه و روز شنبه اتفاق افتاده است.
 
حسین زاده بیشترین دلایل تصادفات را عدم توجه راننده به جلو با ۴۰ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۱۴ درصد و تجاوز و انحراف به چپ با ۱۳ درصد ذکر کرد و گفت: بیش از ۴۳ درصد تصادفات در ساعات ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ اتفاق می‌افتد که ۲۹ درصد تصادفات از نوع واژگونی و خروج از جاده است.
 
او با اظهار اینکه نبود خط کشی در کنار جاده‌ها و عدم اصلاح و شیب ارضی جاده‌ها بویژه در قوص پیچ‌ها از عمده دلایل واژگونی و خروج از جاده‌ها می‌باشد؛ بیان کرد: ۵۶ درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، ۱۵ درصد در جاده‌های فرعی، ۱۳درصد در راه‌های روستایی و ۱۴ درصد در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.
 

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در شبکه راه‌ها،فاقد آزاد راه می باشد و تنها ۲ درصد جاده‌ها بصورت بزرگراه است و بیشتر تصادفات هم در جاده‌های اصلی بعلت عدم ارتقاء سطح ایمنی اتفاق می‌افتد،گفت: باید با ایجاد بزرگراه‌هایی که دارای دسترسی‌های غیر هم سطح و تعداد معدودی نیز هم سطح کنترل شده بتوانیم میزان تصادفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات در جاده‌های آذربایجان غربی

 
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح پایلوت کاهش تصادفات در دو محور ارومیه به سلماس و ارومیه به مهاباد خبر دادو گفت: با توجه به اینکه دو محور ارومیه به سلماس با ۱۲ درصد و ارومیه به مهاباد با ۸ درصد بیشترین تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده اند؛ به همین دلیل از ۲۵ ماه آینده همزمان با آغاز طرح نوروزی طرح کاهش تصادفات بصورت پایلوت در این دو محور اجرا می‌شود.

حسین زاده افزود: در قالب اجرای طرح مذکور در محور‌ها هر بیست کیلومتر را بعنوان نقاط پرتصادف مشخص نموده و در هر نقطه سه تیم شامل اورژانس، پلیس راه و هلال احمر مستقر خواهد شد.

رفع ۷ نقطه حادثه خیر در سطح جاده‌های آذربایجان غربی

او همچنین در خصوص شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز در سطح استان نیز گفت: در سطح استان ۳۳ نقطه حادثه خیز وجود دارد که توسط تابلو‌های علائم و اقدامات زود بازده آشکار سازی شده اند که ۷ نقطه در سالجاری بطور کامل رفع شد و ۲۲ نقطه دیگر نیز که در اولویت رفع قرار دارند و در حال حاضر طرح مطالعاتی آن نقاط انجام شده و با تامین اعتبار سال آینده اقدام به رفع آن‌ها خواهد شد.

همچنین در ده ماهه نخست سالجاری ۳۳ کیلومتر از جاده‌هایی که تعریض شده بودند به بهره برداری رسیدند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.