بابک دین پرست گفت: به طور کلی ۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در کشور در سیل دچار آسیب جدی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بابک دین پرست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان پلدختر اظهار داشت: دیواره ساحلی شهر پلدختر که در جریان سیل فروردین ماه امسال تخریب شد برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد که این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت و در جلسه با وزیر کشور مطرح و پیگیری می‌شود.

او افزود: در جلسه امروز عصر در مرکز استان لرستان نیز تمام مشکلات سطح استان از جمله مشکلات کشاورزان سیل زده و آسیب دیده در شهرستان پلدختر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت در تهران بر اساس سامانه سجاد، خسارات سیل به آنان پرداخت می‌شود.

کار تعمیرات واحدهای آسیب دیده از سیل در لرستان به پایان رسیده است

معاون امور اقتصادی وزیر کشور گفت: به طور کلی ۱۶۴ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سراسر کشور در سیل سال جاری دچار آسیب جدی شد که از این تعداد ۶۷ هزار واحد احداثی و ۹۷ هزار واحد تعمیری است.

دین پرست افزود: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی سیل زدگان و حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد تعمیری مربوط به استان لرستان است.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده، به تاکید ریاست جمهور و وزیر کشور و رئیس قرارگاه بازسازی کار تعمیرات واحدهای آسیب دیده از سیل در استان لرستان به پایان رسیده است.

پنج هزار و ۷۰۰ واحد احداثی لرستان تحویل شد

معاون امور اقتصادی وزیر کشور افزود: واحدهای احداثی نیز با توجه به اظهارات بنیاد مسکن پنج هزار و ۷۰۰ واحد آنها تحویل شده و بر اساس تأکیدات رئیس جمهور و تلاش بنیاد مسکن بیش از ۱۰ هزار واحد احداثی نیز تا پایان سال جاری تحویل می‌شود و
مابقی تا پایان فروردین ماه سال آینده تکمیل می‌شوند.

دین پرست گفت: کار احداث و تعمیر واحدهای سیل زدگان در سال جاری اقدامی بی نظیر در کشور است که با توجه به تلاش دولت و مردم امید است، مشکلات پیش روی سیل زدگان تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه سفر خود به پلدختر به اتفاق گودرز امیری معاون استاندار، آقا میرزایی مدیر کل مدیریت بحران استان، فرماندار پلدختر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از نحوه روند احداث دیواره ساحلی، پل بازسازی شده شهدای هفتم تیر و مینی پالایشگاه پلدختر بازدید کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.