مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجرآموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان در ۱۰ ماهه سالجاری ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به علاقه‌مندان ارایه داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان: خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در استان ۲۱۹ آموزشگاه آزاد دارای مجوز هستند و در سال جاری بالغ بر ۲ میلیون و ۴۵۰ هزارو ۷۵۳ نفر- ساعت در قالب ۱۳ هزار و ۴۹۲ نفردوره آموزشی در این آموزشگاه ها، آموزش‌های مهارتی اجرا شده است.

اولیایی افزود: این آموزش‌ها در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۲۴ گروه آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، صنایع فلزی، امور زراعی، عمران، برق، صنایع دستی مثل بافت، فرش و... در قالب بیش از ۲۰۰ حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.

او افزود: از میزان ۲ میلیون و ۴۵۰ هزارو ۷۵۳ نفر ساعت آموزش ارائه شده، یک میلیون و ۸۸۶ هزار و ۷۸۷ نفر – ساعت در بخش خواهران و ۵۶۳ هزار و ۹۶۶ هزار و ۶۵۷ نفر – ساعت در بخش برادران بوده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان تصریح کرد: از مجموع ۱۳ هزار و ۴۹۲ نفر دوره آموزش ارئه شده، ۹ هزار و ۴۴۷ نفر- دوره در بخش خواهران و ۴ هزار و ۴۵ نفر-دوره در بخش برادران اجرا شده است که این مهم نشان از استقبال خواهران از آموزش‌های مهارتی است.

اولیایی بیان داشت: آموزشگاه‌های آزاد هنری در بحث کشف استعداد‌ها و پرورش علاقمندان در رشته‌های مختلف نقش بسیار مهمی دارند و تکمیل کننده مراکز دولتی در زمینه مهارت آموزی هستند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار