مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت خاکشیر دیم اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه میزان بذر مورد نیاز برای کشت یک هکتار خاکشیر حدود ۱۵ کیلو گرم است، بیان کرد: کشت این گیاه در مرودشت از اوایل پائیز تا بهمن ماه امکان پذیر است و برداشت آن نیز با توجه به تاریخ کاشت از خرداد تا تیرماه انجام می‌شود.

او، تصریح کرد: کشت این گیاه چند سالی است که با هدف تغییر الگوی کشت در شهرستان رونق گرفته و می‌تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب و پر هزینه باشد.

رحیمی با بیان اینکه خاکشیر گیاهی است که  به صورت دیم در شهرستان کشت می‌شود، افزود: قیمت مناسب، پایین بودن نهاده ها، تولید بیشتر و تنوع کم آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر را از مزایایی کشت این محصول عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: در صورت بارندگی‌های مناسب در بهار به ازای هر هکتار حدود ۸۰۰ کیلو گرم تا یک تن خاکشیر برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از دو هزار تن خاکشیر تولید شود.

او، با تاکید بر اینکه زمین‌هایی که به کشت خاکشیر اختصاص می‌یابد، معمولا زمین‌هایی هستند که در سال‌های گذشته به دلیل خشکسالی بدون استفاده مانده است، اظهار کرد: کشت خاکشیر در این اراضی علاوه بر اینکه از فرسایش خاک محافظت می‌کند، تولید اقتصادی نیز برای کشاورز به همراه دارد.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.