مردم سودان در اعتراض به تلاش‌های دولت موقت برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شهروندان سودانی و اکثر احزاب این کشور با برگزاری تظاهراتی در خارطوم تلاش‌های دولت این کشور را در زمینه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به شدت محکوم کردند.

این اعتراضات مردمی پس از دیدار عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در اوگاندا شدت گرفته است.

طارق ابوشوره، خبرنگار العالم، در گزارشی از سودان گفت: دیدار ژنرال عبدالفتاح البرهان با نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در شهر عنتیب اوگاندا واکنش‌های زیاد مردم و احزاب سودانی را به همراه داشت. مردم سودان مخالفت شدید خود را با این دیدار اعلام و آن را دیداری بی‌نتیجه و منزوی توصیف کردند.

مواضع مردم سودان با مشارکت این کشور در جنگ‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و ایستادن در کنار ملت فلسطین مطابقت دارد.

خبرنگار العالم افزود: حزب آزادی و تغییر این دیدار را محکوم کرد، زیرا آن را تجاوز به بند‌های قانون اساسی برشمرد و تأکید کرد سیاست‌های روابط خارجی سودان را قوه مجریه به اجرا در می‌آورد.

مردم سودان می‌گویند همانطور که توانستند نظام سابق این کشور را به دلیل نیرنگ‌ها و فساد آن سرنگون کنند، می‌توانند قوی‌ترین دولت‌های این کشور را در صورتی که مسئله قدس را نادیده بگیرند سرنگون کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار