فرماندار خوشاب گفت: ترویج فرهنگ اسلامیت و جمهوریت نظام در جهت تعمیق فرهنگ عمومی جامعه می‌تواند زمینه مشارکت مردم را فراهم سازد.

برگذاری روز فرهنگ در مناطق کهن، خوشاببه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امان اله خدمتگزار فرماندار خوشاب در مراسم روز فرهنگ و افتتاحیه اولین موسسه فرهنگی هنری قرآنی و آموزشگاه آزاد هنر گفت: در این ایام زمانی را جشن می‌گیریم که انقلاب اسلامی علی رغم تمام فراز‌ها و فرود‌هایی که در این ۴۰ سال داشته است به خود باوری و اقتدار رسیده است انقلابی که کارش را بدون سلاح و با قلم شروع کرد و با حضور مردم به اوج خود رسید.

او ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی اصلی سیاست‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی هنری و قرآنی در جهت فرهنگ سازی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ اسلامیت و جمهوریت نظام بر اساس شرح وظایفی که دارد در جهت تعمیق فرهنگ عمومی جامعه می‌تواند زمینه امید و نشاط و مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازد.

فرماندار خوشاب گفت: فرهنگ هر جامعه بر اساس باور‌ها و اعتقادات مردم آن جامعه استوار است و امروز ما به این باور رسیده ایم که با تکیه بر آنچه که در درون داریم می‌توانیم در جهت مقابله با استکبار جهانی حرکت کنیم که البته این برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادتی است که مردم در هشت سال دفاع مقدس آفریدند، می‌باشد.

خدمتگزار افزود: از دل این فرهنگ بود که افرادی، چون سردارسلیمانی بیرون آمدند که با حرکت جهادی و انقلابی خود، با آن رفتار و تفکری که داشت توانست، بینش انقلاب اسلامی امام عزیز و مقام معظم رهبری را در آن سوی مرز‌ها ترویج دهد، اگر امروز ما در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌ایم به خاطر خون شهداست و حاصل فداکاری تمام ایثارگران است.

او با دعوت عموم به وحدت تصریح کرد: امروز ما باید تلاش کنیم وحدت و انسجام و همدلی بین ارکان مختلف نظام را به اوج خود برسانیم که این انسجام و همدلی در خوشاب با تدبیر امام جمعه محترم و با تلاش تمامی دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، قضایی و انتظامی حاصل شده است که با وجود قدمت کم شهرستان توانسته شرایط بسیار خوبی را فراهم کند.


انتهای پیام//ع.ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.