کارشناس داوری گفت: قضاوت داور در شهرآورد پایتخت تفاوتی با سایر مسابقات ندارد.

غلامرضا سلیمانی کارشناس داوری فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره قضاوت شهرآورد پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: داوری در شهرآورد تفاوتی با بازی‌های دیگر ندارد. اگر حساسیتی هم باشد به علت هواداران زیاد و شرایط رقابتی ۲ تیم در جدول است.

او افزود: هر ۷ داور الیت ما می‌توانند بدون دغدغه این بازی را قضاوت کنند. داوران ما در زمین مشکلی ندارد چرا که تمامی آن‌ها به قوانین مسلط هستند. مشکل اصلی داوران ما فشار هواداران روی سکو است که خدا را شکر ظرفیت ساختاری ورزشگاه آزادی برای تحمل این فشار مناسب است. داور این بازی، با تجربه خود، اعتماد به نفس و مقبولیت میان هواداران و کادر فنی ۲ تیم می‌تواند فشار سکو‌ها را کنترل کند.

حیدری به زمین بازی آرامش می‌دهد

سلیمانی درباره داور شهرآورد بیان داشت: بیژن حیدری خیلی خونسرد است و آرامش خود را به بازیکنان ۲ تیم انتقال می‌دهد. این کار باعث می‌شود بازیکنان کم‌تر پرخاش کنند. حیدری از نظر فیزیکی و شخصیتی برای این بازی مناسب است.

داوران ایرانی برای دربی بهتر هستند

عضو سابق کمیته داوران گفت: از سال ۷۳ که ابهران شهرآورد را قضاوت کرد و بازی به علت هجوم تماشاگران نیمه تمام ماند از داوران خارجی استفاده کردیم. داوران خارجی قضاوت‌های بی نقصی نداشتند. برای مثال دربی ۷۹ که کیم یونگ جو کره‌ای آن را قضاوت کرد بسیار پرحاشیه بود. در سال ۸۷ زمانی که عنایت رئیس کمیته داوران بود و بنده نیز در کنار او فعالیت می‌کردم تصمیم گرفتیم که از داوران ایرانی در شهرآورد تهران استفاده کنیم. کفاشیان، تاج و عزیزمحمدی نیز با این موصوع موافقت کردند. در نهایت قضاوت دربی ۶۶ به محسن ترکی سپرده شد که به خوبی از پس آن بازی برآمد. پس از آن بسیاری از داوران ایرانی در این بازی قضاوت کردند و عملکرد قابل قبولی داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار