موسی خانی گفت: عملکرد یک نماینده مجلس و یا یک دولت را باید در بلند مدت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: باید از مردم انتظار داشته باشیم که عملکرد یک پارلمان، نهاد حکومتی و یا یک دولت را در کوتاه مدت ارزیابی نکنند بلکه عملکرد آن را در بلند مدت بسنجند.

موسی خانی افزود: وقتی می‌خواهیم ببینیم که یک مجلس یا دولتی عملکرد موفق داردیا نه باید بسنجیم که آیا برنامه استراتژیکی داشته و در مدت عملکرد خود رقابت پذیر، سود اور و یا بهره ور بوده است.

او اضافه کرد:، اما اگر عمکرد کوتاه را بسنجیم آن موقع به سراغ شاخص‌های کوتاه مدت خواهیم رفت و این باعث می‌شود که بازدهی نماینده ما کوتاه مدت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: یک ساختار غلطی که در جامعه ما شکل گرفته این است که مردم به جای اینکه که از حزب و کارکرد حزب انتظار داشته باشند از خود نماینده مجلس مطالبه می‌کنند و اگر کسی برای روستا ، مدرسه و یا دانشگاهی کاری کرد آن فرد نماینده خوبی است پس با تبلیغات مورد حمایت قرار می‌گیرد.

موسی خانی افزود: کارکرد نماینده به این نوع خواسته‌ها تغییر می‌یابد چراکه ان نماینده می‌خواهد تداوم خدمت داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود که کارکرد اصلی ان تحت شعاع قرار گیرد.

او از مردم خواست که برای آینده درازمدت از نمایندگان انتظار داشته باشند به طور مثال قانون رفع موانع سرمایه گذاری اصلاح شود چراکه وقتی قانونی اصلاح شود نمودار سرمایه گذاری در کشور هم مثبت خواهد شد.

موسی خانی با بیان اینکه مردم باید از نمایندگان خروجی‌هایی از این دست بخواهند، گفت:اگر نماینده به وظیفه خود عمل کند آن موقع در اینده شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به شاخص‌های نمایندگان مجلس گفت: در کشور ما هر کسی با هر بیشینه و سبق و سیاقی و بر اساس یک سری حمایت‌ها در زمینه‌های مختلف به خود اجازه می‌دهد که خود را برای نمایندگی معرفی کند.

موسی خانی افزود: برای دادن این پست حساس و سرنوشت ساز باید روی شاخص‌های تایید صلاحیت تجدید نظر شود.

او گفت: برای آگاهی مردم هم به منظور تشخیص مناسب یک نماینده خوب لازم است تا بحث‌های تخصصی با حضور کارشناسان امر گذاشته شود و مولفه‌ها و شاخصه‌های اصلی یک نماینده گفته شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار