کشته و زخمی شدن حدود ۱۱ هزار غیرنظامی در افغانستان طی سال گذشته میلادی

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۱۱ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

کشته و زخمی شدن حدود ۱۱ هزار غیرنظامی در افغانستان طی سال گذشته میلادیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با انتشار گزارش سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۱۱ هزار غیرنظامی در افغانستان کشته و زخمی شده‌اند.

در گزارش این کمیسیون آمده است که در جریان سال ۲۰۱۹ میلادی، در مجموع، ۱۰ هزار و ۷۷۲ تن از غیرنظامیان کشته و زخمی شده اند که شامل ۶ هزار و ۸۴۵ مرد، ۹۷۴ زن و ۲ هزار و ۶۹۶ طفل هستند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان افزوده است که تلفات غیرنظامیان افغانستان در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷ درصد کاهش یافته است.

نعیم نظری، یکی از مسئولین کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفت: در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، رقم تلفات غیر نظامیان به دو هزار و ۲۹۳ رسید، در حالی که در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی، مجموعا ۳ هزار و ۷۲۸ تن از غیر نظامیان کشته و زخمی شده بودند که این آمار کاهش ۳۸ درصدی تلفات غیر نظامیان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

نظری اظهار داشت: یافته‌های این کمیسیون نشان می‌دهد که در ۱۰ سال اخیر، مجموعا ۸۶ هزار و ۸۲۳ تن از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند که از این میان ۲۸ هزار و ۹۷۹ کشته و ۵۷ هزار و ۸۴۴ تن مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار