خبرنگارانی که منتقد سیاست‌های نخست‌وزیر انگلیس باشند اجازه حضور در نشست‌های مطبوعاتی را ندارد؛ تحلیلگران این اقدام بوریس جانسون را مانند دونالد ترامپ می‌دانند.

روش ترامپیِ بوریس جانسون در نشست‌های مطبوعاتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند: "بوریس جانسون" نخست‌وزیر انگلیس، همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خبرنگارانی را که منتقدند، به نشست‌های خبری راه نمی‌دهد.

دوشنبه شب قرار بود "دیوید فراست" (David Frost)، گفتگوکننده ارشد دولت انگلیس بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit)، جزئیات طرح بوریس جانسون را درباره توافق بازرگانی با این اتحادیه، با خبرنگاران در میان بگذارد. زمانی که خبرنگاران به دفتر نخست وزیر رسیدند، مقامات دفتر نخست وزیری انگلیس، آنان را در دو صف قرار دادند و به یکی از صفوف اجازه ورود دادند و به خبرنگاران در صف دیگر گفتند که اجازه ورود ندارند. خبرنگاران نیز با انتقاد از "روش ترامپی" نخست وزیر انگلیس با خبرنگاران، نشست را ترک کردند.

خبرنگاران انگلیسی نوشتند دستیاران و مشاوران نخست وزیر، همچون خود وی، حقوقشان را از مردم می‌گیرند و حق ندارند جهت گیری‌های سیاسی خود را در نشست‌های خبری اعمال و علیه خبرنگاران و رسانه‌هایی که منتقد دولتند، تبعیض ایجاد کنند.

پس از اعتراض خبرنگاران در دفتر نخست وزیری انگلیس، لی کین (Lee Cain)، مدیر ارتباطات دفتر بوریس جانسون گفت:" آنانی که دعوت شده اند می‌توانند بمانند و بقیه باید بیرون روند." وی در پاسخ به اعتراض‌های خبرنگاران منتقد دولت با عصبانیت افزود: "ما هر زمان، خبرنگاری را که دوست داشته باشیم، دعوت می‌کنیم."

به گزارش رسانه‌های انگلیس، لی کین که به عنوان مشاور سیاسی و با دستمزد سالانه ۱۴۰ هزار پوند از پول مالیات مردم انگلیس مشغول به کار شده، از عوامل اصلی تبعیض در اطلاع رسانی دولت این کشور است. شماری از نمایندگان احزاب مخالف دولت انگلیس، از جمله تعدادی از نمایندگان حزب کارگر، این رفتار تبعیض آمیز دفتر نخست وزیری انگلیس را محکوم کردند و "دیوید لامی"، از نمایندگان حزب کارگر گفت: این اقدام دفتر "بوریس جانسون"، کاملا از دستورالعمل ترامپ برای بیرون راندن خبرنگاران مخالف استخراج شده است.

این دومین بار در هفته جاری است که دفتر نخست وزیری انگلیس، تلاش می‌کند تا خبرنگاران رسانه‌های منتقد دولت، از قبیل ایندیپندنت آنلاین (i newspaper)، هافینگتون پست بریتانیا (HuffPost UK)، دیلی میرور (Mirror)، پی‌ای مدیا (PA Media) و پولیتیکس هوم (PoliticsHome) را به نشست‌های دولتی راه ندهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قبلا هم به وزیران دولتش دستور داد در شماری از برنامه‌های صبحگاهی خبری همچون بخش‌های خبری شبکه ۴ رادیو بی بی سی و شبکه تلویزیونی آی تی وی، شرکت نکنند. جمعه هفته پیش ۱۱ بهمن نیز که انگلیس به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد، شبکه‌های تلویزیونی بی بی سی و آی تی وی، برنامه ویدئویی بوریس جانسون را که در منزل وی ضبط شده بود، پخش نکردند، اما شبکه اسکای، آن را پخش کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار