مزدک میرعابدینی گفت: جشنواره امسال متوسط است و احساس می‌کنم روح ندارد؛ چون روح و فیلم خوب آدم‌ها را از قبل تکان می‌دهد.

مزدک میرعابدینی بازیگر نقش مکمل فیلم «ابر بارانش گرفته»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جشنواره فجر امسال گفت: جشنواره فیلم فجر امسال روح ندارد. سالی که فیلم «کتاب قرمز» را قبول نکردند، فیلم «آنجا» را ساختیم و پول و جانمان را گذاشتیم؛ اما فیلم را بیرون کشیدند. این اتفاق منجر به افسردگی من و سفری تقریباً طولانی شد. بعد از آن «خواب است پروانه» را ساختم که آن هم در جشنواره فجر پذیرفته نشد! یادم می‌آید فیلم «بدرود بغداد» هم به نفع فیلم‌های «به رنگ ارغوان» و «ملک سلیمان» در گوشه قرار گرفت و بازیگری‌اش را داوری نکردند.

او ادامه داد: من سال‌ها بوکس کار کردم، ساز زدم و انگلیسی یاد گرفتم و این‌ها برای یک بازیگر به عنوان چیز‌های بدیهی در نظر گرفته شد و روی انگیزه‌های من اثر گذاشت. سال‌های بعد فیلم‌های «همه چیز برای فروش» و «اکباتان» به اسم هنر و تجربه تمام شد و باز هم بازیگری من در حاشیه قرار گرفت و انگار همیشه گوشه و کنار بوده ام؛ اما زیاد آدمی نیستم که بخواهم گلایه کنم و بجنگم.

میرعابدینی اظهار داشت: امسال هم در فیلم «ابر بارانش گرفته» نقش مکمل دارم و به نظرم می‌آید جشنواره امسال هم متوسط است و احساس می‌کنم روح ندارد؛ چون روح و فیلم خوب آدم‌ها را از قبل تکان می‌دهد.

این بازیگر بیان کرد: فیلم «ابر بارانش گرفته» که مستقل و به سختی ساخته شده را دوست دارم؛ البته نقص‌هایی هم دارد. مانند فیلم خودم «رقص پا» مظلوم است و غریبانه در سینما گرفتار شده. واقعا مقصر اصلی آن را محمد احمدی (تهیه کننده)، بنیاد فارابی و سیستم کهنه می‌بینم. جشنواره امسال روح و جذابیت ندارد و اصلاً من برای همین در آن سیاه پوشیدم!

میر عابدینی در پایان گفت: فیلم «ابر بارانش گرفته» فیلم خوبی است و نگاه مجید برزگر را در آن دوست دارم. با اینکه اگر خودم در بخش تدوین، فیلمنامه و کارگردانی حضور داشتم، بی رحمانه‌تر پیش می‌رفتم و دوست داشتم مشت محکم تری بزند، اما در مجموع فیلم را حتی از فیلم «پرویز» هم بیشتر دوست داشتم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.