مدیر امور مالی و اداری جشنواره بین‌المللی عروسکی گفت: جشنواره بین المللی عروسکی اسفندماه امسال به میزبانی شهر تاریخی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، رضا حیدری مدیر امور مالی و اداری جشنواره بین‌المللی عروسکی در نشست کمیته‌ گردشگری استان یزد با بیان این که یزد از ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است، گفت: رویای ما برای یزد، ایجاد سرزمینی عروسکی است.

او افزود: همانطور که در دنیا نیز شاهد وجود شهری عروسکی هستیم، به منظور تحقق این آرمان از این پس در سال‌های زوج و در روز ۱۸ تیرماه که سالگرد ثبت یزد در فهرست آثار جهانی است، جشنواره عروسکی را برگزار می‌کنیم.

مرجان پورغلامحسینی با بیان این که تاکنون حدود ۴۰ یزدی در کارگاه‌های آموزشی عروسک‌سازی این جشنواره ثبت نام کرده‌اند، گفت: تنوع شرکت کنندگان شامل گروه‌های سنی ۱۴ تا ۴۰ سال می‌شود لذا می‌توانیم در حاشیه این جشنواره که با اجرای گروه‌های بین‌المللی همراه است، شاهد تولیدات داخلی از شهر یزد نیز باشیم.

او افزود: این جشنواره ظرفیت قابل توجهی در توسعه گردشگری و فراخواندن گردشگران به یزد دارد و می‌تواند در توسعه گردشگری فرهنگی موثر باشد.

پورغلامحسینی با اشاره به این که برگزاری جشنواره در حاشیه اماکن تاریخی مانند فضای بیرونی زندان اسکندر در معرفی این ابنیه تاثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: در حاشیه این فضا‌ها ظرفیتی برای عرضه و فروش تولیدات عروسکی اعضای کانون پرورش فکری اعم از تولیدات کوچکی مانند بادبادک هم فراهم خواهد شد.

قائم مقام جشنواره بین المللی عروسکی از اجرای بخشی از این برنامه در منطقه محروم حسن آباد یزد یاد کرد و افزود: مناطق محروم نیز در این جشنواره مورد نظر قرار گرفته‌اند که در افزایش نشاط و پویایی این مناطق نیز موثر خواهد بود.

 مدیر امور مالی و اداری جشنواره بین‌المللی عروسکی محور اصلی این جشنواره در یزد را برندینگ این شهر جهانی مطرح کرد و گفت: در کنار جشنواره، چندین نمایشگاه نیز برگزار و در یکی از این نمایشگاه‌ها مجموعه عکس‌های حمید جبلی هنرمند کشوری از پشت صحنه خونه مادربزرگه و مجموعه آثار جواد ذوالفقاری و آثارش به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار